Paul Walkeri avarii põhjuseks oli kiirus, mitte tehniline rike

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paul Walkerfilmis "Hours"
Paul Walkerfilmis "Hours" Foto: SCANPIX

Uurijad avalikustasid uusi detaile näitleja Paul Walkeri ja võidusõitja Roger Rodase saatusliku avarii kohta.

40-aastane Walker ja 38-aastane Rodas hukkusid mullu 30. novembril, kui Rodase juhitud 2005. aasta Porsche Carrera GT vastu posti sõitis ja põlema süttis, vahendab NY Daily News.

Uurijate sõnul liikus auto kiirusega 81 kuni 94 miili tunnis, kui see kurvist väljudes külje ette viskas ja juhitavuse kaotas. Masin paiskus vastu tänavavalgusti posti, millel oli silt kiirusepiiranguga 45 miili tunnis.

Uurijad järeldasid, et õnnetuse põhjustas ohtlik juhtimisviis, mitte mehaaniline rike.

«Sõidukil ei esinenud mehaanilist riket ja sellele tekkinud kahjustused olid kokkupõrke tagajärg,» selgitasid õnnetuste rekonstrueerimisega tegelevad spetsialistid.

Porsche saatis oma insenerid Californiasse haruldase auto vrakki uurima. Ka nemad ei leidnud, et masinal oleks enne õnnetust olnud probleeme elektrisüsteemi, pidurite, rooli või muude osadega.

Uurijad leidsid aga auto juures, millel oli varem olnud mitmeid teisi omanikke, sh IndyCari juht Graham Rahal, mitmeid probleemseid kohti. Selle väljalasketoru oli muudetud nõnda, et auto saaks sõita kiiremini. Rehvid olid originaalid ja üheksa aastat vanad, ehkki juhend soovitab neid vahetada iga nelja aasta järel. See tähendab, et masinal ei olnud ideaalset pidamist. Tagumine vasak piduriketas oli kulunud rohkem kui tehase tehnilistes nõuetes kirjas, kuid avariis see rolli ei mänginud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles