Muuseumis tänavad eided jumalat

Urmas Hännile
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Duka on Etioopia elavate karjakasvatajatest nomaadidide hamarite kaunitar.
Duka on Etioopia elavate karjakasvatajatest nomaadidide hamarite kaunitar. Foto: Uue Kunsti Muuseum

Pärnu uue kunsti muuseumis jõuab lõpule märtsikuu naistele pühendet tõsielufilmide sari, külastajatele priid seansid algavad nii reedel kui laupäeval kell kuus õhtul.

Reedel on programmis kogunisti kaks linateost. Esmalt Valgevene režissööri Renata Gritskova poole tunni pikkune „Imeilus Barbara", mis lubab pilku heita külakesse Tšernobõli lähedal.

Hoolimata sellest, et aatomielektrijaama energiaploki reaktori plahvatamise järel 1986. aasta 26. aprillil on piirkond elamiskõlbmatu, ei mõtlegi külakese memmed kodutanumalt lahkuda: eluõhtul on neile jäänud vaid kõigutamatu usk jumalasse ja sellest eidekestele õnnepiskuks ja meelerahuks piisab.

Teisena linastub reedel, 27. märtsil „Liza oma tee".

Annie Cannavagio (Panama) 31minutilise liigutava ekraaniteose kangelane Liza sündis poisina, ent kasvatati teda kui tüdrukut. Vastavalt kogukonna tavadele peavad kõik selle liikmed abielluma, mis aga ei kehti Liza kohta: Liza on nii mees kui naine. Et Liza ei saa järglasi, hoiab ta kõiki oma küla lapsi ja on mõnelegi neist lausa ema eest.
Film on eestikeelsete subtiitritega.

Muuseumi märtsikuu tõsielufilmide sarja lõpetab laupäeval, 28. märts kell 18 linastuv peaaegu poolteise tunni pikkune „Duka dilemma".

Duka on Etioopias elavates karjakasvatajatest nomaadide hamarite kaunitar. Et ta kaasa on äsja kosinud teisegi naise, arutab Duka filmi autorite Jean Lydalli ja Kaira Streckeri kaamera ees pikalt ja põhjalikult, mis meest sellele sammule ajendas ning kuidas peab tema kui mehe esimene naine tekkinud olukorras käituma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles