Kuulus Uncle Ben'si riisibränd muutis rassismisüüdistuste tõttu oma nime ja logo
Ameerika toiduainekontsern Mars teatas suve alguses, et kaalub oma riisikaubamärgi Uncle Ben’s muutmist. Täna teatati, et rassismisüüdistuste alla sattunud legendaarne logo on läinud ja bränd vahetas ka nime.
25. mail hukkus Minneapolise politseiniku käe läbi 46-aastane mustanahaline George Floyd. Antud juhtum tõmbas tähelepanu rassismiprobleemidele üle kogu maailma – seal hulgas ka rassistlikele ja diskrimineerivatele kaubamärkidele. Teiste hulgas sattus kriitika alla ka riisikaubamärk Uncle Ben's.
«Ülemaailmse kaubamärgina teame, et meil lasub vastutus võtta seisukoht rassistliku kallutatuse ja ebaõigluse lõpetamiseks,» sõnas ettevõtte esindaja suvel. «Saame aru, et üks viis, kuidas seda teha võime, on meie kaubamärgi Uncle Ben’s, sealhulgas selle visuaalse brändiidentiteedi arendamine. Me ei tea veel, millised saavad olema täpsed muutused või täpne ajastus, kuid me kaalume kõiki võimalusi.»
Mars avalikustas täna, et Uncle Ben's on nüüdsest lihtsalt Ben's Original. Bränd eemaldas ka oma legendaarse, ent palju kriitikat pälvinud logo, millel oli aastaid üks kikilipsuga vanem afroameeriklasest meesterahvas. Nüüd on alles jäänud vaid tekst koos sama fondi ja värvilahendusega. Toiduainekontserni ülemaailmne president Fiona Dawson ütles, et see on õige tegu, kuigi see ei pruugi olla kõige lihtsam ja teades, et nad ei hakka kõigile meele järele olema.
We listened. And we learned. Moving forward, Uncle Ben's will be known as Ben’s Original™. Read our full statement to find out more about our brand's new purpose to create opportunities that offer everyone a seat at the table: https://t.co/0tSE0lnMa1 pic.twitter.com/741JQU1qTI
— Uncle Ben's USA (@UncleBens) September 23, 2020