RIIGIKOGUS ARUTATI PARKIMISPROBLEEMI Vedelema jäetud tõuksid sunnivad ratastoolis liiklejaid autoteele: abi ei taha ka nagu paluda (2)

Copy

Riigikogu majanduskomisjoni istungil leiti täna, et parimad võimalused elektriliste tõukerataste parkimisprobleemi lahendamiseks on kergliikureid rentivatel ettevõtetel. Seetõttu taasavaldame loo, mis ilmus 31. juulil.

Tänavale vedelema jäetud tõuksid valmistavad iga päev peavalu nii vaegnägijatele, käruga lapsevanematele kui ratastooliga liikujatele. «Ma ei ole abi palunud, sest piinlik on seda teha. Et kuidas on nii, et teised saavad, aga mina ei saa...» tunnistab 20-aastane Hendra Raud. Mis olukord pealinna tänavatel valitseb, vaata videost!

Möödunud nädalal kirjutas Tartu Postimees: «Vedelema jäetud tõuksid niidavad pimedaid linlasi jalust.»

Loos rääkis Lõuna-Eesti pimedate ühingu liige Asta Sikk, et kukkus õnnetult maas vedeleva tõuksi tõttu. «Ma lihtsalt ei tea, miks neid niimoodi külili maha ja keset teed jäetakse. Kukkusin käpad katki,» nentis ta. See ei ole aga ainus juhtum ja paljud on liidu poole sama murega pöördunud. «Kui pime läheb, siis ta ju lihtsalt ei tea, et selline takistus ees on,» ütles Sikk.

Selle murega pistavad iga päev rinda teisedki.

Kalamaja kitsal tänaval vedelevad tõukerattad.
Kalamaja kitsal tänaval vedelevad tõukerattad. Foto: Kalamaja Facebooki grupp

20-aastane Hendra Raud tunnistas Elu24-le, et olukord on talle vägagi tuttav. «Ikka mitu korda nädalas tuleb seda ette, et pean mõtlema, kas ja kuidas tõukerattast mööda pääsen.»

Neiu sõnul on ta mitu korda enda elu ohtu pannud, kui on pidanud manööverdamiseks autoteele minema. Kaaskodanikelt Hendra aga abi paluma ei kipu. «Et kuidas on nii, et teised saavad, aga mina siis ei saa...»

Bolti kommunikatsioonijuht Karin Kase kommenteeris, et nii nagu iga teise liiklusvahendi puhul vastutab ohutu ja korrektse liiklemise eest tõukerattaga sõitja.

Küll aga tuletab ta meelde, et tõukeratas tuleks parkida kohta, kus see ei sega teisi liiklejaid. Lisaks tuleks parkides tähele panna, et jalakäijale jääks kõnniteel ruumi vähemalt poolteist meetrit.

Foto: Taavi Sepp

Kase sõnul katsetab Bolt Eestis ja mitmes teises Euroopa riigis tehnoloogilist süsteemi, mis registreerib valesti pargitud tõukerattaid.

Praegu on aga Kase sõnul kõige parem parkida tõukeratas selleks ette nähtud laadimisdokki. «Boltil on neid Tallinnas 22. Kui tõukeratas dokki parkida, lõppeb sõit automaatselt ja kasutaja saab järgmiselt sõidult soodustuse.»

Kui dokki lähedal ei ole, tuleks tõukeratas parkida kohta, kus see teisi liiklejaid ei sega. «Näiteks kõnnitee või majaseina äärde. Sinna tõukeratast parkides tuleks tähele panna, et jalakäijale jääks kõnniteel vähemalt poolteist meetrit ruumi.»

Kui mõni kaaskodanik näeb kehvasti pargitud tõukeratast, palub Bolt sellest klienditoele teada anda. «Valesti pargitud tõukeratast märgates saavad möödakäijad seda vajadusel ka ise liigutada. Siis hakkab küll tõukeratta signaal tööle, kuid seda ei tasu karta,» nentis Kase.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles