Soome üks suurimaid kaubanduskeskuseid avas sooneutraalse korruse (4)

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stockmanni sooneutraalse osakonna reklaam.
Stockmanni sooneutraalse osakonna reklaam. Foto: Stockmann/Promofoto

Soome üks suurimaid kaubanduskeskuseid Stockmann, avab Helsingis soonormidele vastuseisuks sooneutraalse korruse. 

Stockmann on tuntud oma julgete kampaaniate poolest. Näiteks on kaubanduskett astunud välja võrdõiguslikkuse toetuseks muutes rahvusvahelise naistepäeva puhul oma nime «Stockwomaniks». Sel korral astub kaubanduskeskus välja sooneutraalsuse toeks, avades sooneutraalse korruse. See saab asuma täpselt meeste- ja naisteriiete korruste vahel; 1,5. korrusel. 

Ostukorruselt võib leida mitmeid tunnustatud brände, kes on oma kollektsioonidesse sooneutraalseid stiile loonud. Kaasaegse tänavamoe tunnuseks ongi meeste- ja naisteriiete korraga kandmine ja kasutamine.

Ostukorruse kontseptsiooni nimeks on «One Way» («Üks viis»), mis kõneleb juba enda eest: stiili jaoks olemas vaid üks viis - igaühe enda oma. Selle kontseptsiooni abil soovib Stockmann panna proovile vanamoelisi norme ja piire, mis ajalooliselt ja ühiskondlikult inimeste riiete kandmisviisidesse juurdunud. 

«Kaubanduskeskused kipuvad jääma iganenud normide juurde, samal ajal kui kliendid on juba mõnda aega ostelnud väga vabalt mõlemast osakonnast,» sõnab Stockmanni loominguline juht Laura Paikkari. 

«Me usume, et meeste- ja naisteoksakonnad peaksid olema kui abijuhendid, et leida riided, mis sobivad kõige paremini iga indiviidi kehakuju ja stiiliga, mitte kui reeglid, mida järgida,» põhjendab otsust sooneutraalse oskakonna loomise taga Stockmanni tegevjuht Anna Salmi. 

«Uue korrusega tahame klientideni tuua valiku riietest, mis ei ole otseselt «unisex» eesmärgiga loodud, kuid sobivad suurepäraselt kõikidele inimestele. Meie soov on inspireerida oma kliente, et nad võiksid unustada reeglid ja ostelda ilma mõjutusteta,» lisab Salmi.

«See o kindlasti toetusavaldus võrdsusele. Kõik brändid, mis võtavad kindla hoiaku selle suhtes, millesse nad usuvad, on need, mis vormivad tulevikku,» arvab Paikkari. 

Uue alanud moehooaja trendidest on näha, et sel aastal võimutseb sooneutraalsus ning unisex-stiil, seda nii moelavadel, kiirmoekettides, kui ka disainerbrändide loomingus. 

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles