Esitleme teile ERKI Moeshow 2016 finaalkollektsiooni «I SEE THE GARDEN OVER ALL»
ERKI Moeshow finaalkollektsioon «I SEE THE GARDEN OVER ALL»
Kollektsiooni autor Karmen Mänd on sündinud 9. septembril, aastal 1990. Ta on õppinud moedisaini Šveitsis, Baselis, Moedisaini Instituudis (FHNW, HGK, Institute of Fashion Design) ning on 2016 aasta lõpetaja.
Kollektsiooni aksessuaare aitas teostada Erle Nemvalts, kes õpib Eesti Kunstiakadeemias ehte ja sepakunsti eriala.
Kollektsiooni kirjeldus:
«Kui sa vaatad õiges suunas, märkad, et kogu maailm on aed.» – Frances Hodgson Burnett, «Salaaed».
Igaühes meist on oma salajane aed, ükskõik, kus me oleme, kasvõi tsemendist linnadžunglis. Aed on nii metafoor kui ka reaalsus. Igaühe jaoks on olemas ideaalne aed, olgu see metsik või viimse nurgani hoolega pügatud. Metafoor salaaiast, mis seisab reaalsuse ja fantaasia vahelisel õhukesel piiril, ongi selle kollektsiooni keskpunktiks.
Aiatööriietest on autori silmis kõige omanäolisem nõndanimetatud “overall”. See eriskummaline riideese muudab oma funktsiooni ja kuju vastavalt miljööle. Vaid ühe lukutõmbega selga tõmmatavad tunked on muutunud moekeerisesse sattudes mehisest töörõivast müstiliseks, modernseks ja koguni sensuaalseks rõivaesemeks.
Selle kollektsiooniga on loodud isiklikud salaaiad. Kõik aiad on overallides, aga seda ei pruugi esmapilgul märgata, sest nad on end peitnud teistesse rõivavormidesse.
Maskuliinsed tunked on nüüd, rippudes vaid peentel kummipaeltel või olles taljelt õrnalt kinni seotud, muutunud salapärasteks ja naiselikeks, säilitades samas oma töised detailid.
Raskete lukkude otsa on kasvanud kaunid portselanist õunad ja ainuke meenutus igapäevasest tsementlinnast on betoonist kingad, mis on justkui juured, mis kõiki maalähedal hoiavad. Betoonkihist kingadest on saanud osa salaaiast.