Pariisi noobel restoran «peidab» inetud kliendid

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pariisi noobel restoran «peidab» inetud kliendid
Pariisi noobel restoran «peidab» inetud kliendid Foto: SCANPIX

Prantsusmaa pealinnas Pariisi asuva menuka ja eksklusiivse restorani endine töötaja paljastas, et see söögikoht paneb möödakäijatele lähemale kena välimusega kliendid, inetumad aga kaugemale.

Restoran Georges asub pariisi neljandas linnajaos Pompidou keskuse kuuendal korrusel ning see on üsna avatud ülesehitusega, edastab The Local.

Selles einestajad saavad jälgida muuseumikülastajate liikumist.

Endine töötaja andis intervjuu Prantsusmaa satiiriajakirjale Le Canard Enchainé, öeldes, et ta endine ülemus kehtestas reegli, et kenama välimusega kliendid tuleb paigutada laudadesse, mis asuvad avalikule alale lähemal, ülejäänud aga restoranisaali siseossa.

Anonüümseks jääda soovinud töötaja lisas, et ta ei tohtinud kunagi teha seda viga, et oleks vähem atraktiivsed inimesed pannud akende juures olevate laudade taha sööma. Kui ta oleks seda teinud, oleksid ta karmi noomimise osaliseks saanud ning teda oleks süüdistatud restorani maine rikkumises.

See restorani on üks paarist tosinast, mida juhivad vennad Gilbert ja Jean-Louis Costes.

Endise töötaja sõnul ei püüagi vennad Costesid varjata nii-öelda ilusa näolapiga kliente soosivat poliitikat.

«Gilbert Costes sõna otseses mõttes tagus selle reegli meile pähe ning oli selle üle uhke, et just tema selle leiutas,» lausus allikas.

Ekstöötaja sõnul anti neile kindlad reeglid – kui on ilus inimene, siis tohtis ta istuma panna teatud laua taha, kui aga inetu, siis hoopis teise laua taha.

Asja ajasid keeruliseks aga telefoni teel tehtud laudade reserveermised. Personalile anti juhtnöörid, et neil tuleks hääle järgi aimata, kas telefoniga räägib inetu või ilus inimene.

Endise töötaja sõnul ütlesid nad kõikidele helistanud isikutele, et nad teevad parima, andmaks neile parim laud. Kui klient oli kohale jõudnud langetasid nad käigu pealt otsuse, kuhu lauda ta panna – kas ilusate või inetute omasse.

Erand tehti vaid kuuluste puhul. Kui kuulsus oli inetu, sai ta ikkagi ilusate tsoonis laua.

Vennad Costesed ei soovinud oma ebatavalist kliendipoliitikat kommenteerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles