Jõhvi kontserdimajas algab uus hooaeg

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi kontserdimaja.
Jõhvi kontserdimaja. Foto: Arno Mikkor.

Jõhvi kontserdimaja avab uue hooaja laupäeval, 12. septembril kell 17 Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja Eesti Rahvusmeeskoori kontserdiga. Kaastegevad on bass Roman Polisadov Lätist ja pianist Peeter Laul Peterburist.


Kõlab Dmitri Šostakovitši sümfoonia nr 13 ja Robert Schumanni klaverikontsert a-moll op 54. Dirigeerib Nikolai Aleksejev.



"Kõik minu sümfooniad on hauakivid. See kivi on püstitatud natside genotsiidi ohvrite mälestuseks," on öelnud Dmitri Šostakovitš oma 13. sümfoonia kohta, mil­le esimese osa aluseks on 1961. a Moskva ajalehes Literaturnaja Ga­zeta ilmunud ja sensatsiooni tekitanud Jevgeni Jevtušenko luuletus "Babi Jar".



Kummardusena XX sajandi ühele geniaalsemale heliloojale Dmitri Šostakovitšile, esitatakse Šostakovitši 13. sümfoonia "Babi Jar" bassile, meeskoorile ja orkestrile hooaja avakontserdil. 13. sümfoonia näitab Šostakovitšit tema heliloojavõimete tipus.



Peterburi on Eesti muusikute kasvulava olnud juba sadakond aastat, nii Nikolai Alek­sejev kui ka Peeter Laul on selle maailma muusikameka eredaimaid näiteid. Imelapseks tituleeritud Peeter Laul teadis juba mõneaastaselt peast enam kui 50 heliteost ning suutis vaevata eristada Bruck­neri 9. sümfooniat Richard Straussi Alpi sümfooniast.



Eestis on ta esinenud mitmel korral, alates festivalidest Klaver98, "Tubin ja tema aeg" ning soolokontsertidel Tallinnas, Tartus ja Narvas.



Kui pianiste jagada muusikuteks ja tehnikuteks, siis Peeter Laul kuulub ilmselgelt esimese poole eredamate esindajate hulka, tema trumbiks on just suurt musikaalsust ja sisulistesse nüanssidesse tungimist nõudev muusika. Peeter Laulu mängu iseloomustavad tehniline meisterlikkus, ilus klahvipuudutus ning mahlakas, rikaste nüanssidega kõla ja võime vaimustada publikut.



Peeter Laul on alles 2000. aastal Peterburi konservatooriumi lõpetanud, kuid olnud juba väga edukas ülimalt kõnekail konkurssidel: Bremeni rahvusvahelise konkursi III koht ja eripreemia Bachi teose esituse eest (1995), R. Wagneri ühingu laureaat Bayreuthis (1996) ning II rahvusvahelise Skrjabini-nimelise konkursi võitja Moskvas aastal 2000.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles