ERKI Moeshow finaalkollektsioon «I SEE THE GARDEN OVER ALL»

, Elu24 peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ERKI Moeshow finaalkollektsioon «I SEE THE GARDEN OVER ALL»
ERKI Moeshow finaalkollektsioon «I SEE THE GARDEN OVER ALL» Foto: Liis Reiman

Esitleme teile ERKI Moeshow 2016 finaalkollektsiooni «I SEE THE GARDEN OVER ALL» 

Foto: Liis Reiman

Kollektsiooni autor Karmen Mänd on  sündinud 9. septembril, aastal 1990.  Ta on õppinud moedisaini  Šveitsis,  Baselis,  Moedisaini  Instituudis  (FHNW,  HGK,  Institute of  Fashion Design)  ning  on  2016  aasta  lõpetaja. 

Kollektsiooni  aksessuaare  aitas  teostada  Erle Nemvalts, kes õpib Eesti Kunstiakadeemias ehte­ ja sepakunsti eriala. 

Foto: Liis Reiman

Kollektsiooni kirjeldus:

«Kui sa vaatad õiges suunas, märkad, et kogu maailm on aed.» – Frances Hodgson Burnett, «Salaaed».

Igaühes  meist  on  oma  salajane  aed,  ükskõik,  kus  me  oleme,  kasvõi  tsemendist linnadžunglis. Aed on nii metafoor  kui  ka reaalsus. Igaühe jaoks on olemas ideaalne aed, olgu  see  metsik  või  viimse  nurgani  hoolega  pügatud. Metafoor  salaaiast,  mis  seisab reaalsuse ja fantaasia vahelisel õhukesel piiril, ongi selle kollektsiooni keskpunktiks.

Foto: Liis Reiman

Aiatööriietest on autori silmis kõige omanäolisem nõndanimetatud “overall”. See eriskummaline  riideese  muudab  oma  funktsiooni  ja  kuju  vastavalt miljööle. Vaid  ühe lukutõmbega  selga  tõmmatavad  tunked on muutunud moekeerisesse  sattudes mehisest töörõivast müstiliseks, modernseks ja koguni sensuaalseks rõivaesemeks.

Selle  kollektsiooniga  on  loodud  isiklikud  salaaiad.  Kõik  aiad  on  overallides,  aga seda ei pruugi  esmapilgul  märgata,  sest  nad  on  end  peitnud  teistesse rõivavormidesse. 

Maskuliinsed tunked on nüüd, rippudes vaid peentel kummipaeltel või olles taljelt õrnalt kinni seotud,  muutunud  salapärasteks  ja  naiselikeks,  säilitades  samas  oma  töised detailid. 

Foto: Liis Reiman

Raskete  lukkude  otsa  on  kasvanud  kaunid  portselanist  õunad  ja  ainuke meenutus igapäevasest  tsementlinnast  on  betoonist  kingad,  mis  on  justkui  juured, mis  kõiki maalähedal hoiavad. Betoonkihist kingadest on saanud osa salaaiast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles