Apoptygma Berzerk ja Mortiis märtsis klubis Tapper

Kersti Raud
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mortiis
Mortiis Foto: http://www.supermusic.sk

7. märtsil astuvad klubi Tapper lavale kaks kuulsust Norra elektroonilise muusika maailmast: Apoptygma Berzerk ja Mortiis.

Pea kakskümmend aastat tegutsenud Apoptygma Berzerk on jõudnud edetabelite tippu ja tähelepanu keskpunkti omanäolise stiiliga, mis ühendab elektroonilist tantsumuusikat ja industriaalselt jõulist kitarrirokki.

«Olid ajad, mil rokibändide elektroonilised partiid olid pehmelt öeldes kehvapoolsed ja sündipopi bändide jaoks kitarride kasutamine üldse tabuteema,» räägib bändi juhtfiguur Stephan Groth(esk). «Viimase paari plaadiga oleme suutnud need kaks suunda omavahel lepitada, põimida ja üksteise kasuks tööle panna.»

23. jaanuaril ilmus nende kuues täispikk stuudioalbum «Rocket Science», millelt on ilmunud juba singel «Apollo». Tuntust on bänd kogunud ka meisterlikult välja kukkunud cover-versioonidega Metallica, Kim Wilde, OMD, Depeche Mode'i, Marilyn Mansoni jpt. lugudest, millest on raadiotes enim mängitud The House of Love'i «Shine On».

Apoptygma Berzerk on Eestis korra juba käinud, olles aastal 2007 üks Rabarocki peaesinejaid tantsulise kitarriroki ja karmima elektromuusika sõpradele.

Algselt omanimelise sooloprojektina alustanud Mortiis on plaate välja andnud juba aastast 1993 ning nende seni viimane album «The Grudge» on kurioossel kombel kuulutatud ka Norra kultuuriväärtuseks, mistõttu on seda võimalik kuulata kõigis sealsetes riiklikes raamatukogudes.

Black metal ringkondades Emperori bassimängijana tuntuks saanud muusik on jaotanud oma loomingu kolme ajastusse, millest esimene koosneb sooloartistina välja antud süntesaatorimuusika plaatidest. Albumiga «The Smell of Rain» (2001) algas järgmine ajastu, mil Mortiisist sai live-koosseisuga bänd ja stiil muutus gootilike mõjutustega sündipopiks. Järgmine plaat «The Grudge»(2004) kaugenes veelgi esimese ajastu loomingust, võttes pöörde karmilt kärisevate kitarripartiidega industriaal-roki poole (kindel maiuspala NIN`i fännidele). Plaati tutvustava Euroopa tuuri raames käis Mortiis ka Eestis. Hetkel salvestatava albumi nime tööversiooniks on «Road to Ruin».

Mortiisist rääkides ei saa mööda minna ka bändi liidri imagost. Mortiis on laval alatitihti kandnud pika nina ja kõrvadega kollimaski, mis on modelleeritud filmist «Legend» pärit kurikaela Blix järgi. Tänaseks on mask kõrvale heidetud, kuid kindla ja tavapärasest erineva imago vajaduse suhtes on Mortiis resoluutne: «Paljud ei saa aru, et lavalise olekuga võib teha midagi enamat, kui jätta endast mulje, nagu ootaksid tülpinud näoga bussi. Pole ju kuigi põnev? Minu iidoliteks on lapsepõlvest saati olnud Kiss, WASP ja Alice Cooper!»

Norrakate esinemisele sekundeerib kohaliku soojendusartistina Forgotten Sunrise, mis on tegutsenud samuti juba tubli seitseteist aastat. «Oleme Apoptygma Berzerkile sarnaselt erinevate elektrooniliste stiilidega eksperimenteeriv bänd,» muigab juhtfiguur Anders Melts. «Ainult et kui nemad eksperimenteerivad iga plaadiga, siis meie teeme seda iga looga.»

Üritusel tõstab tuju ja hoiab seda ülevana dj DeathFuck (Suicidal Romance).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles