«Võsareporter»: Starman postitas arveid surnud inimesele

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Võsa
Peeter Võsa Foto: Kanal 2

Seekordses saates «Võsareporter» aitas Peeter Võsa lahendada Starmaniga tekkinud arusaamatuse.

Järgnev lugu on sellest, kuidas suurtes firmades võib inimestega suheldes kergesti juhtuda nii, et tegemata hiireklõps arvutiprogrammis muneb suure muremuna.

Einol suri oktoobris ema ja kuna ema oli Starmani klient, saatis Eino firmasse surmatunnistuse koopia ja talle öeldi, et kõik on korras ja ema leping lõpetatud. Ometi hakkas Eino iga kuu saama arveid.

Mehed läksid Starmani aru pärima, miks surnud inimesed kaabeltelevisiooni arveid saavad.

«Eelmise aasta oktoobris suri ema, millest sai teid ka informeeritud. Vastates palusite surmatõendi koopiat, mille ma teile ka saatsin. Te tänasite väga meeldivalt kogu selle asja eest ja kinnitasite oma meiliga, et lõpetate lepingu,» seletas Eino. «Pärast seda hakkasite aga arveid saatma, kusjuures need arved olid poole suuremad. Tagajärg oli see, et 4. aprillil sain üllatuseks teada, et minu kadunud ema vara tahetakse arestida.» Arestijaks Julianus Inkasso, kellele võlanõue oli loovutatud.

Starmani teenindusjuht Jaanus Inno tunnistas, et sai nüüd teada väga palju uusi fakte.

«Meie teada tõesti, ma väga vabandan, olime lepingu lõpetanud ja oli jäänud sisse üks väike inimlik apsakas - leping oli küll lõpetatud, aga ei olnud tehtud andmebaasi märget, et seda võlga inkassomeetoditega mitte käsitleda. Küll aga on mulle täiesti üllatav, et te saite veel kuuarveid, sest meie süsteemis seda märget ei ole. Küll lisandus sellele nö võla haldustasu ja teatamistasu umbes viie euro ulatuses paar kuud hiljem ning see on ainuke kontakt, mis meil olnud on,» rääkis Inno. «Meie andmebaasid ei näita, et te oleks meie poole pöördunud pärast novembri algust.»

Tuli välja, et õigus on tegelikult mõlemal poolel, sest Eino saatis oma eelnevad kaebekirjad valele, nn no-replay aadressile. Asi selles, et sellelt aadressilt tulid talle küll arved, aga kliendil endal pole võimalik sellele aadressile midagi tagasi postitada, sest need kirjad ei jõua kuhugi.

Viimaks sai selgeks, et Starman ei venitanud asjaga tahtlikult, vaid lihtsalt neil puudus probleemist info.

Tänaseks on Starman oma vea parandanud, linnuke on õigesse kastikesse tehtud ja loodetavasti võib Eino selle ebamugava juhtumi unustada.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles