FOTOD «Lendas üle auto kapoti!» Vastavatud Vana-Kalamaja tänaval juhtus esimene liiklusõnnetus (2)

Copy

«Tõukerattur lendas üle auto kapoti,» kirjeldab Vana-Kalamaja ja Soo tänava ristmikul õnnetust pealt näinud Kalamaja elanik.

«Tõukerattur sõitis mööda kõnnitee ala ja lendas üle auto kapoti. Ta ei liigelnud mööda seda musta ala, mis ratturitele on mõeldud,» jagas toimetusega oma tähelepanekut Vana-Kalamaja ja Soo tänava ristmikul õnnetust pealt näinud Kalamaja elanik.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Annika Maksimovi sõnul sai politsei teate liiklusõnnetusest kell 12.33 Soo tänaval, kus sõiduautot juhtinud 34-aastane naine sõitis otsa elektritõukeratast juhtinud 33-aastasele naisele. Juhtumi täpsemad asjaolud on selgitamisel.

Renoveeritud tänav on saanud palju kriitikat

13. septembril kirjutas Postimees, et uueks loodud Vana-Kalamaja tänav vajab peenhäälestust. Päev varem tehtud vaatlus näitas, et võrreldes esimeste päevadega, kui täielikult ühesuunaliseks muutunud tänaval oli vales suunas sõitjaid üsna palju, on olukord kahe nädalaga normaliseerunud.

Küll aga tekitab paljudele lapsevanematele muret Vana-Kalamaja ja Tööstuse-Niine ristmik. «Peljatakse, et ninapidi telefonis olevad lapsed ei märkagi, kui kõnnivad üle ristmiku, kus peatee ei ole mitte Vana-Kalamaja, vaid hoopis ristuv tänav. Ega täiskasvanudki sellel ristmikul ettevaatlikkusega hiilanud,» kirjutati artiklis.

LOE PIKEMALT: Uueks loodud Vana-Kalamaja tänav vajab peenhäälestust

Selle üle, et renoveeritud Vana-Kalamaja tänav on väikestele jalakäijatele ohtlik, arutletakse tuliselt ka Kalamaja Facebooki grupis. «Jalakäijana läbi jalutades ei pane mõnes kohas üldse tähele, et see ristub sõidu- või trammiteega, sest puudub lastele õpetatud ja harjumuspärane sebra. Olukorra teeb halvemaks, et mõnes kohas on sebra jällegi maha joonistatud ja selline ebaühtlane vahelduv teekattemärgistus tekitab segadust,» kurdab teemaalgataja.

Rekonstrueeritud Vana-Kalamaja tänava avamine. Jalakäijate ja trammitee ristumine
Rekonstrueeritud Vana-Kalamaja tänava avamine. Jalakäijate ja trammitee ristumine Foto: Taavi Sepp

Mis inimesi veel häirib?

Samas grupis on äsja valminud tulemuse üle vaagitud ka varem ning jäetud sadu ja sadu kommentaare. Valdavalt on Kalamaja elanike toon ühismeedias negatiivne ning positiivseid arvamusi palju ei ole. Ülekaalukalt häirib inimesi roheluse puudumine ja sillutise rohkus, lisaks veel ühetasandiline tänavalahendus.

LOE PIKEMALT: Uue ilmega Vana-Kalamaja tänav on saanud kohalikelt hävitava hinnangu

Renoveeritud Vana-Kalamaja tänav avati pidulikult 1. septembril alanud tänavafestivaliga. Ümber ehitatud tänav ühendab Kalamaja vanalinnaga. Rekonstrueeritud piirkond algab Nunne tänava Toompuiestee-poolsest otsast, kulgeb valdavalt mööda Vana-Kalamaja tänavat ja lõppeb Suur-Patarei tänavaga. Rajatud on uus Balti jaama plats ning Gustav Adolfi gümnaasiumi põhikooli hoone esine plats. Balti jaama juures kasutusel olnud maa-alusest tunnelist on jalakäijad toodud maa peale.

GALERII 〉 Vaata, kuidas tähistatakse 10 miljoni euro eest renoveeritud Vana-Kalamaja tänava avamist!

Vana-Kalamaja tänavaruumi uuendati 2017. aastal arhitektuurivõistluse võitnud töö «Kasvulava» alusel, mille on loonud arhitektuuribüroo Kavakava OÜ arhitektid Siiri Vallner, Indrek Peil ja Kristel Niisuke. Tänava renoveeris Tallinna Teede AS. Tööde kogumaksumus koos ASi Tallinna Vesi tehtud töödega oli 9,7 miljonit eurot, millele lisandus käibemaks.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles