Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

FOTO Ajakirjanik Urmas Vaino langes taas kord kavalate petturite küüsi (1)

Copy
Urmas Vaino.
Urmas Vaino. Foto: Kuvatõmmis videost

Juuli alguses hakkasid ühismeedias levima erinevad libareklaamid, kus on «reklaamnäona» kasutatud ka ajakirjanik Urmas Vainot. «See ei ole päris!» pani mees sotsiaalmeedia kasutajatele südamele.

«Minuga on see seotud ainult nii palju, et kasutatud on pilti minust,» selgitas juuli alguses Urmas Vaino, kelle nägu on ka varem kasutatud kavala petuskeemi tarvis.

Vaino sõnas toona oma sotsiaalmeedia postituses, et tema kõnealuseid postitusi näinud ei ole. «See ei ole päris! Ma ei ole kuulnud midagi, ma ei ole rääkinud midagi,» kinnitas ajakirjanik, lisades, et kui keegi tahab oma raha ära anda, siis võib esmalt temaga ühendust võtta.

Loe pikemalt siit: Urmas Vainot ja ERRi kasutati kahtlase teenuse reklaamimiseks libauudises

Vaino nägu on enne kujutatud libauudistes, et reklaamida krüptotarkvara rakendust Immediate Connect. Sel korral on petturite käitumine muutnud veel küünilisemaks. Nimelt ringlevad ühismeedias fotod, kus on kujutatud Vainot justkui arreteerituna.

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) ettevõtluse osakonna reklaamiekspert Diana Lints on varem kommenteerinud, et reklaamiseaduse kohaselt ei tohi reklaamis ilma isiku eelneva kirjaliku nõusolekuta viidata isikule ega kasutada tema häält, kujutist või pildimaterjali tema kohta.

Kui rikkumine leiab aset sotsiaalmeedias, soovitab ta teatada platvormipidajale. Küll aga möönis Lints, et juhtudel, kus reklaami on teinud kolmanda riigi ettevõtja, jäävad nende käed paraku lühikeseks, kui just platvormipidajaga (nt Facebook) koostöös ei õnnestu reklaami eemaldada.

PPA kommunikatsioonibüroo politseikapten Maarja Punak tõi välja, et tuntud eestlaste identiteedi ärakasutamine on praegu teravalt üles kerkinud probleem. «Kui inimene end seal märkab, tasub võtta ühendust veebipolitseinikega, kes saavad CERT Eesti abiga aidata selliseid libalehti eemaldada ja kontode ning reklaamide kohta raporteerida,» jagas Punak soovitusi.

Märksõnad

Tagasi üles