Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Lapsele otsa sõitnud juhti otsiv Zuzu Izmailova: linnas võiks kiiruspiirang olla 30 km/h (6)

Copy
: ZÜLEYXA IZMAILOVA  :  TALLINN, EESTI : 11APR17

Pildil on Züleyxa Izmailova. 

lt/: Foto: LIIS TREIMANN
: ZÜLEYXA IZMAILOVA : TALLINN, EESTI : 11APR17 Pildil on Züleyxa Izmailova. lt/: Foto: LIIS TREIMANN Foto: LIIS TREIMANN /PM/SCANPIX BALTICS

Eile kirjutasime, et Züleyxa Izmailova palub abi tema lapsele otsa sõitnud inimese leidmisel. Poliitik rääkis Elu24-le juhtunust ja pakkus välja, kuidas olukorda liikluses parandada.

Septembri esimeses pooles sattus Züleyxa Izmailova (Rohelised) laps Sõle tänaval Pelgulinna Gümnaasiumi juures liiklusõnnetusse. Temale ja kaaslasele sõitis auto otsa, kui nad õhtuhämaruses ülekäigurajale astusid.

Izmailova sõnul võttis tema politseiga ühendust. «Politseiametnikud on väga operatiivselt tegutsenud,» kiitis naine. Kuigi Izmailova laps pääses ehmatusega, sai ta kaaslane asfaldile kukkudes viga.

«Tulemuseks käe ja jala trauma,  paistetus ja verevalumid,» loetles Izmailova. Tema sõnul on kahju, et pealtnägijad vahele ei astunud, kui süüdlane ära sõitis. «Ehk olid nad ka šokis?» pakkus Izmailova samas ja sõnas, et lähedale tulnud inimestest vähemalt üks võis registreerimisnumbrit näha.

Karm kiirusepiirang aitaks? 

Viimasel ajal on Sõle tänaval toimunud mitmeid karme liiklusõnnetusi. Tuletagem meelde kasvõi avariiga lõppenud «kiirendusvõistlust» Kolde tee ristmikul. Izmailova võtaks jalakäijate kaitsmiseks kasutusele karmid meetmed.

«Liikluskultuur Tallinnas tervikuna on kahjuks väga autokeskne. Laiad magistraalid kutsuvad juhte kihutama,» selgitas ta. «Kuulume küll Euroopa Liitu, kuid meie liikluskultuur pole veel euroopalik.»

«Jalakäijate ja kergliiklejate jaoks oleks märksa turvalisem kui linnas kehtiks 30 km/h kiirusepiirang,» pakkus Izmailova, viidates Vision Zero programmile, mis üritab kaotada tõsiste tagajärgedega liiklusõnnetused.

Esmapilgul võib see tunduda radikaalne, kuid ka Eestis on mõningaid algseid näiteid sarnasest suunast. Kuressaare vanas kesklinnas sõidavad autod jalakäijate vahel ning samal kiirusel nõrgema osapoolega.

«Tänavu on Tallinnas toimunud liiklusõnnetustes vigastada saanud juba 381 inimest ja viis inimest on kahjuks kaotanud ka oma elu,» tõi Izmailova karmid numbrid esile.

Sõle liiklusõnnetus

Eilne liiklusõnnetus Tallinnas Sõle tänaval on üksjagu vastukaja saanud. Meedias avaldatud videosalvestuselt ei ole näha kogu sündmuse käiku, kuid järjekordselt oli tegemist avalikel teedel omavahelise mõõduvõtmisega. Tulemuseks liiklusõnnetus ja kaks haiglasse kontrolli toimetatud isikut. Menetlust liiklusõnnetuse osas on juba alustatud, samuti on ühendust võetud ka „kiirendusvõistlusel“ osalenud BMW omanikuga ning sõidukit kasutanud isik on politseile teada ja kutse politseisse saanud. Avalikel teedel sellise käitumise keelatust peaks kõigile meelde tuletama hiljuti Laagna teel juhtunu. Teed ja tänavad ei ole koht, kus oma teadliku tegevusega seada ohtu ennest ja teisi inimesi. Õpi teiste, mitte enda vigadest❗️ Turvalist liiklemist❗️

Posted by Liiklusjärelevalvekeskus on Esmaspäev, 14. September 2020
Tagasi üles