Vägistamine, korgijook ja naiste vastu suunatud vägivald ei ole ainult ajakirjanduse teema. See on jõudnud ka dramaturgiasse. Lavastuses «Kiskja» mängiv noor näitleja Maarja Tammemägi aitab lavastaja Helen Rekkori visiooni teatrilavadele tuua.
Maarja Tammemägi (26) on Tartust pärit, kuid praegu Viljandi kultuuriakadeemias näitlemist õppiv neiu, kes teeb kaasa lavastaja Helen Rekkori loodud lavastuses «Kiskja», mis räägib inimeste loomalikust poolest.
Siinkohal on huvitav märkida, et mina ja Maarja teame teineteist juba varajasest lapsepõlvest. Tema ema oli algklassides minu muusikaõpetaja ja väike Maarja käis tal mõnikord tööl kaasas. Me ei olnud teineteisega ligi 15 aastat kokku puutunud, aga nüüd, pärast kõiki neid aastaid, ühendas meid korgijooki puudutav teema.
Rääkides Maarjaga sellest aktuaalsest ja kriitilise sisuga näidendist, tutvustas Maarja natuke ka lavastuse ülesehitust, kuidas ta selleks valmistus ning mis teda kõige enam üllatas. Ühiskonnas on mitmeid valukohti ja probleeme, millele tuleb seoses korgijoogi pruukimisega tähelepanu pöörata. Kompaktse intervjuu jooksul pakkus näitlejanna välja, mis võiks selle epideemida üks lahendus olla.
Räägi mulle natuke sellest etendusest «Kiskja». Millest see räägib? Mida see endast kujutab?
Meie lugu balansseerib inimlikkuse ja loomalikkuse piirimail. Sellest, mis siis peab juhtuma, et üks indiviid oma inimlikkuse kaotaks. Me oleme selle üles ehitanud põnevusloona, millest ma väga palju reeta ei tahaks. Aga see on korgijoogist ja üldse peokultuuri tumedamast poolest.
Lavastaja on Helen Rekkor ja dramaturg Mihkel Seeder.
Me tegime selle devising-meetodil ehk kui me alustasime sellega, siis me saime vaid teada, mis on meie tegelaste nimed. Väga palju taustalugu me ei teadnud.