Vormel-1 piloodid peavad mahtuma teatud kaalukategooriatesse ning selle tõttu tuleb neil oma vormi hoidmiseks vaeva näha.
Kuidas vormel-1 piloodid end vormis hoiavad?
Alates 2009. aastast on vormel-1 autodel uus pidurdussüsteem, mis autodele lisakaalu annab, kirjutab mtv3.fi.
Kuna autodel on lisakaalu, siis seda kergemad peavad olema piloodid.
72 kilogrammi kaaluv Niko Rosberg on üks pilootidest, kes peab kehakaalu nimel üsna palju vaeva nägema. Rosberg hoiab end vormis ujumise, tennise ja jalgpalliga, kuid tema lemmikalaks on hoopis surfamine.
«Arvan, et sõitjad ei peaks nägema välja nagu suusahüppajad või džokid,» kommenteeris Rosberg.
Soomlane Heikki Kovalainen on vormelitsirkuse üks lühemaid piloote. Lihaseline mees treenib end eelkõige jõusaalis isikliku treeneri käe all. Lisaks tegeleb Kovalainen suusatamise ja maratonijooksuga.
«Maratoni jooksmise puhul on halvaks asjaks see, et toibumiseks kulub liiga kaua aega,» tunnistas Kovalainen.
184 sentimeetri pikkune ja 68 kilogrammi kaaluv Robert Kubica on vormel-1 pilootidest üks suuremaid. 2008. aasta kevadel kaotas mees dieediga seitse kilogrammi. Kubica kaalulanguse tagajärjed tulid ilmsiks pärast Malaisia osavõistlust, kus teisele kohale tulnuna tunnistas ta dieediga liiale minekut.
Kuna nüüd on kilod tagasi tulnud, peab ta uue dieedikuuri tegema. Võistlusnädalal sööb Kubica väga vähe kilokaloreid andvaid sööke, mida ta füsioterapeut valmistab talle ise. Võistluspäeva hommikuti sööb ta pisut oliivõliga pastat ja puuvilju.
Ka Kimi Räikkönen peab enne hooaja algust pisut kaalust alla võtma. 175-sentimeetrise soomlase kehakaal on kõikunud 70 kilogrammi lähedal.
Räikköneni meeskonnakaaslase Felipe Massal on lihtsam – ta on 166 sentimeetrit pikk ja kaalub 59 kilogrammi.
Räikköneni kinnitusel ei tarbi ta liigselt kilokaloreid andvaid sööke-jooke. Soomlane on jõusaalis sage külaline ja tegeleb iga päev tervisejooksuga.
Lewis Hamiltoni sõnul on pilootidele tähtsateks kehaosaks kael ja turi.
«Kaela ja turja harjutamine on lihtne. Meil on kaitsekiiver, millele saab külge panna näiteks kümnekilogrammise raskuse. Selle kiivriga pead liigutatakse mõlemale küljele ning ette-taha, kuni pead enam ei jõua liigutada. Selle harjutusviisi juures on hea see, et seda võib teha ükskõik kus, kas või kodus voodiserval istudes,» selgitas Hamilton.
Šveitsis Genfi lähistel elav Hamilton treenib enda sõnul iga päev. Hamiltoni kinnitusel naudib ta Šveitsis elamist, kuna seal on puhas õhk ning treenides näeb ta kaunist Genfi järve.
184-sentimeetrisel ja 74 kilogrammi kaaluval Mark Webberil on raskusi kehakaalu stabiilse hoidmisega. Jalgrattahull piloot on ka triatlonihull. Mehe sünnimaal Austraalias toimub igal aastal tema nime kandev niinimetatud supertriatlon. Selles võistluses osalevatel meeskondadel tuleb jalgrattaga sõita, aerutada, mägironimisega tegeleda ning 250 kilomeetrit joosta.
171-sentimeetrine Fernando Alonso oli sunnitud autode kaalu suurenemise tõttu oma kehakaalust kaotama 3,5 kilogrammi. Nüüd kaalub Alonso 67 kilogrammi, kuid inseneride sõnul oleks auto seisukohalt ideaalne, kui ta kaaluks 65 kilogrammi.
177-sentimeetrine Toro Rosso meeskonna piloot Sebastien Buemi sõnas, et peab uue süsteemi tõttu kaalu langetama umbes viis kilogrammi. Selleks sobib nii eridieet kui ka sport.
Jarno Trulli oma 173-sentimeetri pikkuse ja 60 kilogrammiga on vormel-1 pilootide seas kuskil keskel. Meest treenivad Toyota meeskonna eratreenerid. Trulli sõnul harrastab ta vahel ka poksi.
Trulli tunnistas, et heast toidust ning ta enda viinamarjamõisa veinitoodangust on tal raske end eemal hoida.
2009. aasta esimene vormel-1 GP toimub 27. - 29. märtsini Austraalias Melbourne`is.