Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Sake on saanud «vanade meeste joogi» maine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Sake on saanud «vanade meeste joogi» maine
Sake on saanud «vanade meeste joogi» maine Foto: SCANPIX

Jaapani rahvusjoogi sake ehk riisiveini tootjad on mures, kuna see on muutunud «vanade meeste joogiks».

Hiljuti tehtud uuring näitas, et jaapanlased joovad palju vähem saket kui 1970. aastatel ning eelistavad rahvusjoogile muid alkohoolseid jooke, kirjutab Helsingin Sanomat.

Ka saketehaste arv on viimase saja aastaga langenud 30 000lt tuhandeni.

«Noored on hakanud rohkem eelistama õlut ja veini,» selgitas Tokyos asuva saketehase Toshimaya müügijuht Takaharu Tanaka.

Sake populaarsust pärsib ka praegune majandusolukord. Toshimaya toodete läbimüük on selle talvega vähenenud viis protsenti.

Sake maine on muutunud ja seda on hakatud pidama vanade meeste joogiks.

Kuid mitte kõik noored ei ole sakest loobunud.

Kiotos asub populaarne sakebaar Yoramu, kus käivad eelkõige noored.

Naohito Takatori ja Kouji Kawakami olid teist korda selles baaris ning soovisid seekord proovida küpse maitsega riisiveini.

Yoramu omanik Yoram Ofer ei usu, et sake tarbimine veelgi väheneb.

«Paari viimase aastaga on uus põlvkond peale kasvanud. Sel põlvkonnal ei ole kogemusi viletsa sakega, mida toodeti Teise maailmasõja järgsetel aastakümnetel,» selgitas Ofer.

Jaapani riisiveini valik on lai ja maitsed erinevad – osa on valge viinamarjaveini maitsega, mõned aga punase veini või šerri maitsega.  Saket serveeritakse soojalt.

Märksõnad

Tagasi üles