Erinevate lennufirmade statistika kadunud pagasi kohta teeb murelikuks.
Lennufirmad kaotavad aastas üle miljoni reisikohvri
Lennufirmade sõnul jääb aastas kadunuks umbes miljon reisikohvrit, kirjutab AP.
Briti lennureisijate õiguste eest seisva organisatsiooni andmetel saatsid erinevad lennufirmad 2007. aastal valesse sihtkohta 42 miljonit kotti.
Vastava raporti koostanud lennufirmade kliendide survegrupi Air Transport Users Council (AUC) andmetel on probleem viimastel aastatel pidevalt kasvanud.
«Miljon [kotti] oleks nagu «musta auku» sattunud, sest see osa pagasist jäigi kadunuks ning reisijad ei saanud oma asju mitte kunagi tagasi,» sõnas uuringu teinud firma esindaja.
Uuringu kohaselt üritavad mõned lennukompaniid küll oma pagasi käitlemist parandada, kuid vaatamata sellele ei saa kliendid pagasi viibimise või kaotamise eest õiglast hüvitist.
«Kui midagi läheb valesti, siis peaksid lennufirmad olema valmis pakkuma oma reisijatele õiglast kompensatsiooni,» ütles survegrupi esimees Tina Tietjen, kelle sõnul näitavad AUC-le saadetud kaebused, et reisijad peavad pärast probleemide ilmnemist nägema suurt vaeva, et lennufirmadelt hüvitist saada.
Iiri lennufirma Ryanair maksab oma klientidele pagasi viibimise eest 15 naela (256 krooni), kusjuures pole vahet, kui kaua nad oma pagasit peavad ootama. AUC raport juhib tähelepanu ka juhtumile, kus ühe lennuettevõtte klient palus pagasiruumis katki läinud lainelaua eest ligi 780 naelast kompensatsiooni, kuid sai selle asemel vaid 67 naela.
Tietjeni sõnul ei pööra lennukompaniid piisavalt tähelepanu tagajärgede likvideerimisele ja üritavad süüd reisijate kaela veeretada.
AUC on ka varasematel aastatel pagasi kadumise kohta statistikat koostanud. 2006. aastal saadeti valesse kohta 34 miljonit ja aasta varem 30 miljonit kotti.
Prognoosid näitavad, et kuna lennukiga reisivate inimeste hulk pidevalt kasvab, siis võib kümne aasta pärast kaduma minna juba 70 miljonit reisikohvrit. Kui palju siis täitsa kadunuks jääb, ei osatud prognoosida.