Hubane tõsielumuusikal pajatab Jaan Tätte lugu

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lavastuses Jaan Tättet kehastav muusik ja tantsija Silver Sepp meenutab tuttavate kinnitust mööda Jaan Tättet nii välimuselt kui sisemuselt.
Lavastuses Jaan Tättet kehastav muusik ja tantsija Silver Sepp meenutab tuttavate kinnitust mööda Jaan Tättet nii välimuselt kui sisemuselt. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kahel aprilliõhtul mängitakse Viljandis pärimusmuusika aidas kirjaniku ja laululooja Jaan Tätte elust kõnelevat alternatiivmuusikali, milles ta ka ise kaasa teeb.


Tantsija ja koreograafi Triin Reemanni ning tantsija ja muusiku Silver Sepa loodud modernne lavalugu kannab pealkirja «Tulen homme» ning jutustab Jaan ja Margit Tätte Vilsandile asumise loo.



Autorite hinnangul iseloomustavad «Tulen hommet» moodne tants ning postmodernistlik lavastuskeel, ent kuulda saab ka Jaan Tätte loomingut.



Viljandimaalt pärit ja Tallinnas näitlejaks õppinud Jaan Tätte on suved Vilsandil veetnud lapsepõlvest peale, kuid läinud aastal asus ta saarevahi ametisse ning täitis oma kauase unistuse: elada Vilsandil kogu aasta.



Muusikal kõnelebki noore mehe ideaalide otsingust ning eneseleidmisest väljaspool tsivilisatsiooni. Tõsielumuusikali kunstiline idee on näidata killukesi Jaan Tätte kujunemisloost, midagi siiski otse välja ütlemata.



Autorid lubasid muusikali valmis saada heade sõprade sünnipäevapeoks. Esimene mõte oli teha ingliskeelne linnahallimuusikali paroodia, kuid siis sattus Silver Sepp arvutis ühe oma heliidee peale, mis kõlas väga tättelikult.



«Tätte on väga tugeva karakteriga isiksus,» rääkis Sepp. «Tegime ajurünnakuid ja proove ning lõime lugusid juurde. Esimest korda esitasime seda kitsas ringis Viljandi järve rannas — olid prožektorid ja puha!»



Sõpruskonnale meeldis nähtu väga. Peagi tekkis võimalus minna Jaan Tättele Vilsandile külla ning idee võeti sinna külakostiks kaasa.



«Kohati heidab lavastus Jaan Tätte Vilsandile minemise loo üle kergelt nalja, aga teadsime, et tal on huumorisoonega kõik korras,» selgitas Sepp. «See oli väga tore käik! Jaanile väga meeldis ja hiljem tekkiski mõte seda suurel laval mängida.»



Sepa kinnitusel on tegemist pigem alternatiivmuusikaliga.



«Lava-show’d eriti ei ole, pigem on selline black-box’ilik etendus,» mõtiskles Sepp. «Koreograafia on loonud Triin Reemann. On muusikat nii lindilt kui otse.»



Jaan Tätte meenutas, et möödunud suvel käisid tal Vilsandil külas sõbrad Linnateatrist ja ütlesid, et neil on talle ja ta naisele kingitus kaasas.



«Nägin küll, et neil olid kaasas paar noort inimest, aga ma ei osanud neid kingitusega seostada,» rääkis Tätte.  «Ühel täiskuuööl kutsuti meid maja taha kadakate vahele ja seal see etendus toimus. Et lugu on minu ja mu naise noorusaegadest, sain aru alles siis, kui asi peale hakkas.»



Tätte kinnitusel raputas etendus ta korralikult läbi.



«See oli tehtud suure tõetunnetusega ja tõde on ju ikka see, mis ajab naerma või nutma,» rääkis ta. «Niinimetatud alternatiivne vorm sobib selleks ülihästi.»


Muusikali saab näha ainult kahel korral, 9. ja 10. aprillil.



««Tulen homme» on selline hubane projekt ja las ta jäädagi selliseks,» põhjendas väheseid mängukordi Silver Sepp.



Kuigi lavastusele pole õieti reklaami tehtud, on piletimüük olnud väga elav.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles