Majanduskriis on tekitanud «huulepulgaefekti»

Majanduskriis on tekitanud «huulepulgaefekti»

FOTO: SCANPIX

Kui majandus on languses ja raha on vähe, kas siis hoitakse välimuse pealt kokku?

Juba varasemast on teada, et naiste seeliku pikkus näitab majandusolukorda – 1980. aastatel oli majandus tõusuteel ning naised kandsid miniseelikuid. Kuid 1990. aastate kriis muutis seeliku pikkuse pikemaks, edastab Daily Mail.

21. sajandi naised on loonud uued majanduslikku olukorda peegeldavad reeglid.

Majanduslikult on ajad väga ebastabiilsed ning naised püüavad riietuda väga seksikalt, et saada kätte jõukaid mehi, kellel on raha ning võimu.

USA Texase ülikooli psühholoogide uuring näitas, et naised käituvad teadlikult või alateadlikult veetlevamalt meeste seltskonnas, kellel on hea töö, mis palju sisse toob.

Naised kulutavad oma hea välimuse loomisele võrdlemisi suuri summasid, ostes kalleid trenditeksaseid ning erksaid huulepulki.

Uurijad andsid sellele fenomenile nimeks «huulepulgaefekt».

«Naised ei mõtle mingit toodet ostes, et sellega mõjub ta meestele paremini. Kuigi arvame, et oleme targad ning ei lähe reklaami ohvriks, kuid nii see ei ole,» sõnas uuringu üks läbiviijatest Sarah Hill.

Hill ja ta uurimisrühm vaatasid läbi materjali 20 aasta pikkusest ajavahemikust, leidmaks seoseid tööga kindlustatuse ning luksustoodete, nagu meigi, parfüümide ja disainrõivaste müügi vahel.

«Saime väga huvitava ja kõneka tulemuse - kui töötuse tase on kõrge, siis seda enam kulutatakse raha luksustoodetele,» tõdes Hill.

Ka kaubamajad on märganud, et mida suurem on töötute hulk, seda enam ostetakse meiki ja parfüüme.

«Huulepulgaefekt» aga ei kehti meeste puhul, sest tavaliselt ei mõjuta neid naise või elukaaslase palk.

«Majanduskriis ei ole mehi pannud oma välimuse eest rohkem hoolitsema, et naistele meeldida,» nentis Hill.