Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Eetilise valiku tõttu tervisetooteid söövad võivad olla isekad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Inimesed, kes söövad tervisetooteid eetilise valiku tõttu, võivad olla isekad
Inimesed, kes söövad tervisetooteid eetilise valiku tõttu, võivad olla isekad Foto: SCANPIX

USA Loyola ülikooli tehtud uuring näitas, et inimesed, kes söövad tervisetooteid eetilise valiku tõttu, võivad olla isekad ja kriitilised.

Tervisetoodete valimine võib panna end tundma teistest paremana, kirjutab Helsingin Sanomat.

Uuringus tervisetoodete katserühmas olnud olid kriitilisemad ja hukkamõistvamad.

Loyola ülikoolis tehtud uuring on osa laiemast ülemaailmsest uuringust, milles otsitakse seoseid toidu, maitse ja moraali vahel.

Uurija Kendall Erskine sõnul on varasemad uuringud näidanud, et magus viitab sotsiaalsusele, samas kui mõru maitse eelistamine võib esile tuua sarkastilise poole.

Uuringus osales 60 vabatahtlikku, kes jagati kolme rühma. Esimesele rühmale näidati pilte tervisetoidust, teisele magustoitudest ja kolmandale ehk kontrollgrupile tavatoidust – näiteks riisist, lihast ja sinepist.

Pärast toidumõjutust tegid teadlased katse, milles uuriti, kas ja kuidas erinevate rühmade liikmed on nõus abistama abivajavat võõrast.

Tulemused näitasid, et kõige enam olid nõus abistama magusarühma liikmed ja kõige vähem olid nõus abistama tervisetoodete rühma liikmed.

Samuti mõistsid tervisetoidu rühma liikmed teistest enam hukka kaaslaste moraalsed üleastumisi.

Teadlaste sõnul oli magusa ja tervisetoidu rühmades osalenute vahel märgatav erinevus.

Erskine sõnul on need tulemused vastuolulised, sest tavaliselt seostatakse loodus- ja tervisetoodete eelistamist terviseteadlikkuse ja kõrge moraaliga.

«Inimesed võivad heade moraalsete tegude eest end ise kiita. Enda kiitmine ning paremaks pidamine võib tekitada hoiaku, et teistele võib ülevalt alla vaadata. Loodustoodete valimine tugevdab inimeste eneseteadvust, kuid samas suurendab isekat käitumist,» selgitas Erskine.

Tagasi üles