Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Kiltsi lennuväli mattub rehvisuitsu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liina Paju
Copy
Eduard Vahemets vs Taavi Toomara (punane auto)
Eduard Vahemets vs Taavi Toomara (punane auto) Foto: Tom Riismaa

Eesoleval nädalavahetusel kogunevad kõik driftisõitjad Haapsalu külje alla Kiltsi lennuväljale, et mahamärgitud rajal võtta endast ja oma autost parim ning joonistada betoonile efektseid poognaid. Kes karika koju viib?

Pärast mai alguses Tartus Raadi lennuväljal toimunud esimest drifti meistrivõistluste etappi ohkas südames nii mõnigi võistleja, et võistlus oli küll hea ja kokkuvõttes jäädi tulemustega rahule, ent tegelikult hing ihkas võtta vastu parimatele mõeldud karikat.

Haapsalus toimuv Eesti drifti meistrivõistluste teine etapp tõotab tulla betoonile iseloomulikult rohke rehvisuitsuga ja üllatuste rohke - võistluskarusselli lisandub veel uusi võistlejaid, kes esimeseks etapiks polnud autot veel valmis saanud.

«Esimene etapp näitas, et oma paremuses ei saa kindel olla ükski sõitja. Üllatajaid sel aastal jagub ning eelmiste aastate looberitele puhkama jääda pole võimalik,» kommenteeris kahekordne drifti karikasarja võitja pro-klassis võistlev Eduard Vahemets, kes ka tänavu esimesel etapil viis võidukarika oma koju.

 

Tänavaklassis sai eelmisel etapil tõelise kübaratrikiga hakkama uustulija Andres Uusalu, kes noppis etapivõidu. Teise kohaga pidi leppima Harold Valdma. Üldtabelis, kus arvestatakse nii võidetud positsiooniga kui kvalifikatsiooni tulemustega, asub esikohal siiski Valdma, kes tegi kvalifikatsioonis väga häid sõite.

Kindlasti ei lepi Valdma vähem kui poodiumikohaga ka sel etapil. «Haapsalu rajalt ootan kiireid ja tossurohkeid kurve, mis mulle hästi sobivad ning rohkelt publikut, sest pealtvaatajate toetus on mulle oluline,» ütles seni peamiselt Lätis võistelnud Valdma.

 

Mäletatavasti oli mai alguses toimunud drifti meistrivõistluste esimesel etapil ka kaks sõitjat Soomest, kes oma kodumaal konkureerivad parimate kohtade eest, ent siin neil sõidud ei õnnestunud ning pidid minema võiduta koju.

«Sel korral on Soome pannud teele suurema delegatsiooni, praegu on registreeritud lausa viis võistlejat põhjanaabrite juurest. Osalemise vastu on huvi tundnud ka üks Soome naissõitja, kes loodetavasti saab Soome delegatsiooniga liituda ning ühtlasi oleks tema ka üks kahest naissoost driftisõitjast, kes sõitnud Eestimaa pinnal,» kommenteeris väliskülaliste osalemist Eest drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann.

 

Ka teisel etapil püütakse koostöös TopGear Eestiga panna driftima auto, mis esmapilgul seda ehk ei suudagi. Esimesel etapil oli selleks uus Dodge Ram, mis oma elektrooniliste seadmete tõttu suutis ainult kohapeal «sõõrikuid» teha.

Paraku ei õnnestunud neid elektroonilisi abimehi ilma autoesinduse abita maha võtta ning kui Taavi Toomara püüdis sellega läbida rada driftides, siis elektroonika seda ei lubanud. Milline auto tuleb sel korral rajale? Kas see ka driftida suudab? See selgub juba sel laupäeval Kiltsi lennuväljal.

 

Drift - see on võimas ja mänguline autospordiala, kus võistlejad peavad läbima kohtunike ja korraldajate poolt ettemääratud raja nii, et mitte meetritki ei sõida auto otse, sest lubatud on ainult külg ees sõitmine. Mida rohkem on külg ees ehk mida suurem sõidunurk, mida suurem on kurvi sisenemise kiirus ning mida täpsemalt möödub auto rajale paigutatud koonustest ilma neid ümber ajamata, seda kõrgemaid punkte saab sõiduga teenida.

Driftimine pole niisama raja läbimine, vaid see nõuab sõitjatelt suurel hulgal täpsust ning ülimat kontrolli auto üle. Ükski liigutus rajal ei tohiks olla juhuslik, sest iga väiksemgi viga tähendab kohtunike poolt väiksemat hinnet.

Erinevalt tänavaklassist sõidetakse pro-klassis eliminaatorsõite kahekesi korraga - kaks autot sõidab korraga rajal ning järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad.

 

Võistlus peetakse vastavalt Eesti Autospordi Liidu võistlusmäärustikele ja võistluse reeglite aluses kooskõlas FIA spordikoodeksiga. Viimasel kolmel aastal on driftivõistlusi peetud karikasarja nime all, ent nüüdsest toimuvad võistlused meistrivõistluste kategoorias.

 

Ajakava

Reede, 1. juuni 2012
18.00-22.00 Väravad avatud ja treeningsõidud

Laupäev, 2. juuni 2012
09.00- 12:00 Treeningsõidud
11.00 Avatakse väravad pealtvaatajatele
12.00-13.10 Street-klassi kvalifikatsioon
13.10-13.20 Drifti takso
13.20-13.40 Loosid/lõuna
13.40-14.30 Pro-klassi kvalifikatsioon
14.30-14.40 Võistlejate koosolek
14.40-15.00 Will it Drift by Top gear/Drifti takso
15.00-16.20 Street-klassi finaalid
16.20-16.30 Street-klassi autasustamine
16.30- 16.40 Drifti takso
16.40-18.00 Pro-klassi finaalid
18.00-18.10 Pro-klassi autasustamine
18.10-18.25 Burnout show (vaba ala võistlejatele)

Üritus toimub iga ilmaga!

Märksõnad

Tagasi üles