Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Laev tappis maganud vaala

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Sinivaal
Sinivaal Foto: SCANPIX

India ookeanis Sri Lanka lähistel sai üks laevateele magama jäänud sinivaal (Balaenoptera musculus) talle otsa sõitnud laeva tõttu surmavalt kannatada.

Vaala sabaosas oli väga sügav haav, edastab Daily Mail.

Arvatakse, et konteinerlaeva vööriosa tekitas vaalale sellise raske vigastuse.

Rakselt kannatada saanud vaalast tegi fotod sukelduja Tony Wu, kes tahtis näidata, mis mereloomadega võib juhtuda, kui nad laevadele ette jäävad.

«Selle vaala kahjustus oli väga raske. Mul oli temast kahju, kui teda sellises seisus nägin. Tundub, et ta magas ja jäi laevale ette. Meie jaoks võivad vaalad hiiglaslikud tunduda, kuid võrreldes täislastis laevaga on nad väikesed. Kui laev neile sisse sõidab, ei ole neil võimalik eluga pääseda. Tegemist on suure probleemiga. Sinivaal on ohustatud liik ning nende selline hukkumine kahandab nende arvukust veelgi,» selgitas sukelduja.

Mitteametlikel andmetel hukub konteinerlaevade tõttu tuhandeid vaalu. Ekspertide sõnul võib juhtumeid isegi rohkem olla, kuna laevade meeskonnad ei pruugi isegi tähele panna, et nad on kellelegi otsa sõitnud.

«Kui suur laev vaalale otsa sõidab, siis ei kanta seda logiraamatusse. Seda saab võrrelda sellega, kui traktor ajab liblika alla. Mitte midagi ei ole näha ega tunda. Sri Lanka juures on väga tihe laevaliiklus. Seal sõidavad laevad täiskiirusel nii ööl kui päeval,» jätkas sukelduja.

Tony Wu andmetel on vaalade jaoks kõige ohtlikumad konteinerlaevad, mis veavad autosid, elektroonikat ja tööstusseadmeid.

«Kui vaadata probleemi algpõhjust, siis see on tänapäeva tarbimisühiskonnas. Tarbe- ja luksukaupade tootjad ja ostjad on need, kes vaalade elu tegelikult ohtu seavad,» tõdes sukelduja.

Pilte vaata siit.

Märksõnad

Tagasi üles