:format(webp)/nginx/o/2025/03/31/16747708t1he25a.jpg)
«Ma ei kasuta Võrus ühistransporti ja ma ei ole kunagi endale ühiskaarti teinud,» ütleb Võrus elav naine, kes juhuslikult avastas, et ühistranspordi piletimüügisüsteemi haldav ettevõte AS Ridango on tema kohta teinud rahvastikuregistrist andmete päringuid. Naine ei mõista, miks selliseid päringuid tehakse, kui ta ühistransporti ei kasuta ning kahtlustab, et keegi teine võib kasutada tema nimega kaarti. «Tihtilugu võib juhtuda ka selline asi, et inimene on teinud konto näiteks 15 aastat tagasi ega mäleta seda ise. Seepärast toimub ka rahvastikuregistri kontroll,» ütleb Ridango esindaja.
Võrus elav naine räägib Elu24 toimetusele, kuidas ta juhuslikult avastas, et AS Ridango tema kohta rahvastikuregistrist päringuid teeb. «Kuna mul vahetub perearst, siis vaatasin digiloost, kas seal juba on uue perearsti nimi üleval. Digiloost väljalogimise asemel vajutasin kogemata midagi valesti ja sattusin rahvastikuregistri lehele. Vaatasin seal siis ringi ja nii ma AS Ridango tehtud päringu leidsingi,» ütleb naine, kes ühistransporti liikumispuude tõttu kasutada ei saa. «Ühistranspordi personaliseeritud sõidusoodustuste olemasolu kontrollimine on seal kirjas selgitusena,» lisab ta.