Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

PETTURID VÕI MITTE? «Ämm oli ehmunud!» Põlva pere ukse taha ilmus naine, kes tutvustas end suitsuanduri kontrollijana

Copy
Foto on illustreeriv. Lisaks suitsuandurile tuleb paigaldada vingugaasiandur, kui kodus on kütteseadmed, mis võivad ohtlikku vingugaasi tekitada, näiteks puuküttel ahi, kamin, pliit või katel.
Foto on illustreeriv. Lisaks suitsuandurile tuleb paigaldada vingugaasiandur, kui kodus on kütteseadmed, mis võivad ohtlikku vingugaasi tekitada, näiteks puuküttel ahi, kamin, pliit või katel. Foto: Arvo Meeks

Ühismeedias avaldatakse kahtlust, kas ukse taha ilmunud isikud on ikka päriselt need, kellena end esitlevad. «Naine ukse taga ütles, et teeb suitsuanduri kontrolli. Meile tundus kahtlane ja sisse ei lasknud,» räägib Põlva elanik. G4S-i esindaja ütleb, et suitsu- ja vinguanduri nõustajad käivad tõepoolest ukselt-uksele, et selgitada andurite olulisust. «Spetsialistid aitavad üle vaadata, kas vajalikud andurid on kodus olemas, olemasolevaid andureid testida ja vaatavad ega seadme eluiga pole läbi saanud,» ütleb ta. «Igal aastal on Eestis u 500 eluhoone tulekahju ning statistiliselt umbes 1/3 kodudes ei ole töötavat suitsuandurit.»

«Hoiatan Põlvas ja selle ümbruses liikuda võivate petturite eest, kes tutvustavad end suitsuandurite kontrollijana. Küsige palun ametitõendit. Samuti peab olema vormiriietus,» kirjutati «Põlva kodanik» Facebooki grupis. «Inimene on meeldiv ja moosiv. Kuulsin vaid häält, ma ise temaga ei suhelnud,» ütleb Põlva elanik, kes soovitab kahtluse korral helistada Riigiinfo telefonile 1247 või 112.

Põlvalanna räägib Elu24-le, et ukse taha ilmunud naisterahvas ei pakkunud Nublut, vaid ütles, et tuli tegema suitsuanduri kontrolli. «See noor naine oli üksi, liikus eramajade piirkonnas, tupiktänavas. Käes oli tal mapp. Ta rääkis mu ämmale, kes uksele vastu läks, et meil on meeldivad naabrid jne. Mulle esialgu selle hääletooni ja vestluse dünaamika järgi tundus, et tegemist on Jehoova tunnistajaga,» ütleb murelik naine. «Ma teda ise ei näinud, kuna olin toas, kuulsin veidi häält. Ämm ütles, et ta oli ehmunud ja kuna meil olid muud tegemised käsil, siis sisse õnneks ei lasknud,» avaldab ta. 

«Lubas õhtul tagasi tulla, aga õnneks ei tulnud. Küsisin ämmalt, kas nimi jäi meelde. Kahjuks ei jäänud ja mingit isiku- ega töötõendit ta ka ei esitanud. Mulle tundus asi eriti kahtlane ja hakkas närima. Helistasin ca tunni pärast Riigiinfo telefonile ja kirjeldasin olukorda. Sealt selgitati, et selliseid inimesi mitte usaldada ja suitsuanduri kontrolli nõnda ei teostata,» räägib põlvalanna. 

Nublu andur
Nublu andur Foto: G4S

Tulekahjude suur arv sunnib kontrollima andurite olemasolu

AS G4S Eesti​ kommunikatsioonijuht​ Maxim Tuul ütleb, et möödunud aastal registreeriti 461 eluhoone tulekahju, milles hukkus 34 inimest. Enamustel traagiliselt lõppenud juhtudel puudus hoones suitsuandur. Just seetõttu käivad G4S Eesti spetsialistid taas ukselt-uksele, et selgitada andurite olulisust. «Spetsialistid aitavad üle vaadata, kas vajalikud andurid on kodus olemas, olemasolevaid andureid testida ja vaatavad ega seadme eluiga pole läbi saanud,» ütleb Tuul.

Samuti tutvustatakse kaks ühes Nublu andurit, milles on koos nii suitsu- kui vinguandur.  Tuul räägib, et ukselt-uksele suitsu- ja vingugaasianduri Nublu müügimeeskonna koostamise idee tulenes inimeste endi soovist. «Kui müügiesindajad tegid müüki kaubanduspindadel, siis inimesed tulid juurde ja palusid, et põhjaliku väljaõppe ja atesteerimise läbinud spetsialistid tuleksid appi nende koju andurit üle vaatama ja nõu andma,» ütleb ta.

«Spetsialistid tunneb kergesti ära Nublu logoga riietuse järgi ja neil on fotoga töötõend, millel on samuti Nublu ja G4Si logo. Kõik müügiesindajate nimed ja näod leiab ka G4S kodulehelt.»

G4S soovib nõustamisega jõuda kõikideni ja spetsialistide külastusaeg on väga paindlik. Kuna paljud inimesed on tööajal kodust ära, siis käivad G4Si spetsialistid selgitamas anduri vajalikkust ja aitavad andurit paigaldada ka pärast tööpäeva lõppu ja nädalavahetustel. Nublu spetsialistid võivad ukse taha tulla kuni kella kaheksani.

«Mõistame, et mõnele üksikule inimesele võib see tunduda tema privaatsuse rikkumisena, kuid igal aastal on Eestis ca 500 eluhoone tulekahju ning statistiliselt umbes 1/3 kodudes ei ole töötavat suitsuandurit. G4S on võtnud endale missiooniks tagada turvalisem Eesti ning teeb oma tööd heatahtlikult.»

Eelnevalt ei lepita majaelanikega kokku seepärast, et spetsialist kunagi ei tea, kui kaua tal võib ühe või teise koduomanikuga aega minna ning kui kaugele ta päeva jooksul jõuab.

G4S on võtnud endale missiooniks tagada turvalisem Eesti ning teeb oma tööd heatahtlikult.
G4S on võtnud endale missiooniks tagada turvalisem Eesti ning teeb oma tööd heatahtlikult. Foto: G4S

«Kõigepealt pakutakse olemasolev andur koos üle vaadata – kas patareid on veel täis, kas anduri parim enne pole möödunud ning kas andur on õigesti paigaldatud. Vajadusel tutvustatakse Nublu andurit,» ütleb G4Si esindaja. 

Ta räägib, et lisaks on võimalik tellida nutikas suitsu- ja vinguandur Nublu G4Si kodulehelt või telefoni teel. Varem andsid spetsialistid inimestele nõu ka kaubanduskeskustes, kuid kuna sealt tuli tagasiside, et inimesed sooviksid müügiesindajat koju, et ta aitaks andurit ka paigaldada, siis tuldi inimeste soovidele vastu.

«Enamus inimesi on olnud väga tänulikud, et G4S on sellise selgitustöö enda kanda võtnud. Inimene igapäevaselt ei mõtle suitsu- ja vinguandurile või üldse enda turvalisusele, kuid andurid on ära hoidnud väga palju võimalikke traagilisi juhtumeid,» räägib Tuul. 

Tagasi üles