Prantsusmaal tsenseeriti HI-viiruse eest hoiatav sotsiaalreklaam, mis kujutab kahte homoseksuaalset meest voodis.
Prantsusmaal tsenseeriti kahte meest voodis kujutav sotsiaalreklaam
Prantslaste arvates oli tsenseerimise põhjuseks reklaamil näidatud isikute otsene ja paljastav seksuaalsus, mitte julge reklaam, vahendab STT.
Prantsusmaal on viimastel päevadel käidud kuum arutelu reklaami piiride, seksuaalsuse ja sõnavabaduse teemadel.
Debati põhjuseks oli organisatsiooni «Vastutustundlik reklaam» otsus homoseksuaalidele suunatud HI-viiruse eest hoiatav reklaam tsenseerida.
«Reklaam näitab kahte homoseksuaalset meest voodis amelemas. See ei aita kaasa HI-viiruse ennetamisele, vaid viitab hoopis selle levikule,» arvasid asjatundjad.
Tsenseerimisotsus on aga tagajalgadele ajanud nii tervishoiuga tegelejad kui ka seksuaalvähemuste eest võitlejad. AIDS-i vastase võitlusega tegelev Act Up Paris nõuab reklaamikampaania jätkamist ja kritiseeris sotsiaalreklaami tootjaid kahepalgelisuse pärast.
«Kui selles reklaamikampaanias oleks kujutatud heteroseksuaale, siis poleks see kedagi kõigutanud ja keegi ei tsenseeriks seda,» arvasid Act Up Paris aktivistid.
Seksuaalvähemuste organisatsioonide esindajate arvates takistavad ühiskonna liigsed moraalireeglid tähtsa sõnumi edastamist.