1. jaanuarist hakkab sularahaga maksmisel kehtima ümardamisreegel ning kui ostja maksab poes sularahaga, ümardab müüja tema ostukorvi lõppsumma kassas üles- või allapoole lähima viie sendini. «Ilmselt tuleb rohkem küsimusi uuel aastal, kui ümardamisreegel jõustub,» sõnab Prisma esindaja, kelle sõnul on pood koolitanud töötajaid, et nad oskaksid inimeste küsimustele vastata.
Uuest aastast hakkab sularahaga maksmisel kehtima ümardamisreegel. Prisma: mõned küsimused on inimestelt selle kohta tulnud (6)
Jõuluostlemist teinud tallinlane märkas Prismas käies silti, mis tutvustab järgmisel aastal kehtima hakkavat ümardamisreeglit. «Päris huvitav,» tõdeb tallinlane, kelle jaoks see üllatusena tuli.
«Alates 1. jaanuarist 2025 kehtib Eestis sularahaga maksmisel ümardamisreegel,» seisab Prisma kassa juures oleval sildil. «Kui ostja maksab sularahaga, ümardab müüja tema ostukorvi lõppsumma kassas üles- või allapoole lähima viie sendini. Nii on ostukorvi lõppsumma kuni kaks senti odavam või kallim.»
Sildil on toodud ka mitmed näited, kuidas summasid ümardama hakatakse.
Eesti Pank kirjutab kodulehel, et riigikogu on kiitnud heaks seadusemuudatuse, mille järgi hakatakse alates 1. jaanuarist 2025 müügikohtades ostukorvi lõpphinda ümardama lähima 5 sendini.
Samuti selgitatakse seal, miks üldse sularahamakseid ümardama hakatakse. «1- ja 2-sendiseid toota ja käidelda on kulukas, pealegi koormab see loodust. Kuna nende eest saab vähe osta, ei kasutata neid maksmisel peaaegu üldse. Seetõttu jäävad väikesed sendid kasutult seisma ega jõua tagasi ringlusse. Poodides on aga pisisente vaja, et anda kliendile täpne vahetusraha – just sel põhjusel on neid pidevalt juurde vermitud. Kui kehtestame ümardamisreegli, pole vaja enam uusi 1- ja 2-sendiseid toota,» selgitatakse Eesti Panga kodulehel.
Prisma Peremarket ASi kommunikatsioonijuht Kertu Kärk sõnab, et mõned üldised küsimused on selle teema kohta tulnud, sest pood on tasapisi teavitamisega juba alustanud.
«Ilmselt tuleb rohkem küsimusi uuel aastal, kui ümardamisreegel jõustub. Siis oleme oma klientidele toeks erinevate infomaterjalidega, mis on valminud koostöös Eesti Panga ja Eesti Kaupmeeste Liiduga. Samuti oleme koolitanud oma töötajaid, et nad oskaksid klientide küsimustele vastata,» ütleb Kärk.