Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

KINDLUSTAB TAGALAT? Mallukas patenteeris oma kaubamärgi

Copy
Tõsielusaate «Mida Mallukat!» esitluspidu. Mallu Mariann Treimann.
Tõsielusaate «Mida Mallukat!» esitluspidu. Mallu Mariann Treimann. Foto: Kalev Lilleorg

Tuntud suunamudija Mallukas registreeris äsja patendiametis kaubamärgi «Salajutud», mis on tema ja Kristina Pärtelpoja menuka taskuhäälingu nimi. 

«Patendiameti kaubamärkide andmebaasis ringi vaadates Eesti tuntud suunamudijate nimesid ja brände sisuliselt silma ei hakka. Varasematest registreeringutest võib nimetada vaid Merilin Taimrele kuuluvat kaubamärki «Paljas Porgand», mis pärineb 2019. aastast,» rääkis patendiameti kaubamärgiosakonna peaekspert Mari-Epp Tirkkonen, viidates sellele, et oma brändi kaitsmise vajadusega Eesti mõjuisikud veel paraku kursis ei ole.

Värskelt on suunamudijatest kaubamärgiomanike ridu asunud täiendama aga tuntud blogija ja sisulooja Mariann Treimann ehk Mallukas. «Novembri lõpus on patendiameti kaubamärgiregistrisse kantud tema ettevõttele Parimblogi OÜ kuuluv kaubamärk «Salajutud». Selle nime alt veab Mallukas koos Kristina Pärtelpojaga menukat taskuhäälingusaadet,» täpsustas Tirkkonen.

«Salajutud» podcast.
«Salajutud» podcast. Foto: Kuvatõmmis

Ta lisas, et kaubamärgiga on kaitse saanud podcast, mis tähendab, et «Salajuttude» nimelist taskuhäälingut kolmandad isikud ilma Malluka loata nüüdsest üllitada ei tohi.

Kaubamärk kaitseb kopeerijate eest

Oma kaubamärki registreerides on Mallukas Tirkkoneni sõnul astunud äriliselt nutika sammu ja kindlustanud ühe osa oma brändist loomevarguse vastu, olles nii vajalik suunanäitaja teisele Eesti mõjuisikutele. «Populaarsete suunamudijate looming ja ideed levivad tänapäeval kiiresti ning on lihtne saak kopeerijatele. Nii võib suunamudija leida end olukorrast, kus tema brändi väärkasutatakse ning kus ta riskib olulise varalise ja mainekahjuga,» selgitas patendiameti ekspert.

«Selliste olukordade «ravim»​ ongi õigeaegselt kaitstud loomevaraõigused, mh registreeritud kaubamärk. Enda või või oma brändi nime kaubamärgistamine aitab säilitada kontrolli oma loometöö üle ja annab kindluse konflikti korral – näiteks kui keegi kasutab pahatahtlikult ära sisulooja nime, et sellest enda toodete müügil kasu lõigata,» lisas Tirkkonen.

Liiga kitsalt registreerides võid jääda kaitseta

Patendibüroo AAA patendivolinik Almar Sehver ütles toimetusele, et kuna suunamudijad on avalikult aktiivsed ja tihtipeale sattuvad ka omavahelistesse vaidlustesse, sh kohtuvaidlustesse, võiks neilt eeldada suuremat panust oma õiguste kaitsesse.

«Esmatähtis oleks just omaenda identiteedi, eriti kui see ei ole isiku pärisnimi, kaitse. Pärisnimele annab seadus kaitse, kuid suunamudija kaubanduslikku nime ehk kaubamärki kaitseb kaubamärgiõigus, juhul kui see on registreeritud,» selgitas Sehver ja lisas, et õiguskaitse puhul on esmatähtis, et kaubamärk registreeritakse asjaomastes klassides ja formuleeritakse piisavalt täpselt ka oma kaupade ja teenuste loetelu. Vastasel juhul võib tekkida eksiarvamus oma õigustest, mis vaidluse tekkimisel võivad osutuda puudulikuks.

«​Kaubamärgi õiguskaitse kujundamine on midagi enamat, kui sobiliku märksõna andmebaasist leidmine. Klassi 9 kaup «taskuringhääling» tähendab, et kaubamärk saab kaitse vaid allalaetava helifaili (salvestise osas), kuid õhku jääb küsimus, kas see kaitseb ka striimitavat podcast'i, rääkimata sellest, et kuidas on antud kaubamärk kaitstud valdkonna osas, mida taskuringhääling esindab,» täpsustas Sehver

Mallukas ega Kristina Pärtepoeg ei ole toimetuse päringule artikli avaldamise hetkeks vastanud. 

Tagasi üles