Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Tulevikus on võimalik reisida 6500 kilomeetrit tunnis?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Tulevikus on võimalik reisida 6500 kilomeetrit tunnis?
Tulevikus on võimalik reisida 6500 kilomeetrit tunnis? Foto: SCANPIX

Unustage ära kauglennud ja pikad rongisõidud, sest insenerid pakkusid välja idee, milline võib olla tulevikus reisimine.

Evacuated Tube Transport (ETT) süsteemi kiirus ulatub 6500 kilomeetrini tunnis ning see olevat turvalisem, odavam ja vaiksem kui lennuki või rongiga reisimine, edastab news.com.au.

Kuue tunniga saab maakerale tiiru peale teha.

Ses transpordisüsteem meenutab välimuselt nafta- ja gaasitorusid. Inseneride sõnul on tegemist autosuuruste kapslitega, mis liiguvad torudes. Süsteemi käivitajaks on elektrimootorid. Ühes kapslis on kuus kohta.

Kapslid liiguvad vaakumkeskkonnas, kuna siis puudub õhutakistus. Õhk eemaldatakse vaakumpumpade abil pidevalt torudest kogu sõiduteekonnal. Süsteemil on ka terminalid, milles reisijad saavad peale ja maha minna.

Süsteem peaks toimima nagu maanteedevõrgustik ning selle juhtimine on automaatne.

Hoolimata väga suurest kiirusest, jääb gravitatsioonijõu mõju reisijatele minimaalseks. Kui reisija jääb haigeks või temaga midagi juhtub, saab ta vajutada hädasignaali nupule ning talle tullakse appi.

«Kosmosereis maal» on süsteem, mis kasutab vähem energiat  kui teised transpordimeetodid,» selgitasid selle süsteemi loojad.

Nad tõid näite, et Evacuated Tube Transport sõidab USAst New Yorgist Hiinasse Pekingisse vaid kahe tunniga.

Uue transpordisüsteemi idee taga on USAs asuv ET3 konsortsium. Uuele transpordisüsteemile on võetud patent.

Varem on sarnaseid ebatavalisi ideid välja pakutud. Üks arhitekt soovitas majade vahele luua õhus hõljuvad kõnniteed ning lendavad «pilved», mis inimesi vajalikku kohta toimetavad.

Pilte vaata siit.

Tagasi üles