Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

OLE HOOLAS! Ühe olulise detaili eiramine jättis reisile läinud pere majutuskoha ukse taha

Copy
Vahemereäärne kuurort. Foto on illustreeriv.
Vahemereäärne kuurort. Foto on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Perereis, mis tõotas kauaoodatud kosutavat puhkust, sai kohe alguses šokeeriva tagasilöögi. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet tuletab meelde, et majutuse broneerimisel tuleb olla hoolikas ja tähelepanelik ning varuda selleks piisavalt aega. 

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet jagab oma Facebookis lugu sellest, kuidas ühe pere puhkus algas ebameeldiva üllatusega. 

Pereisa Aivar läks perega Vahemere äärde puhkama ja broneeris mugavalt paari klikiga majutusplatvormi kaudu korteri. Korterisse ta aga sisse ei saanud ning pidi hoopis 500 eurot hotelli eest juurde maksma.

Broneering oli tehtud, kuid sisse ei pääsenud

Aivar oli broneeringu teinud juba varakult. Hilisõhtul majutuskoha juurde jõudes lootis väsinud pere kiiresti korterisse pääseda, et minna pesema ja puhata. Kuid korterisse sisse nad ei pääsenudki ja peremehega ühendust saada ka ei õnnestunud. Kohapeal puudus teenindav personal.

Aivaril tuli olukord kiiresti lahendada ja pere öiseks majutamiseks võttis ta toa lähedalasuvas hotellis, mis läks maksma 500 eurot. Hiljem selgus, et Aivar oli olnud kiirelt broneeringut tehes hooletu ning jätnud tähelepanuta ühe olulise tingimuse, mistõttu polnud tal ka hiljem alust raha tagasi nõuda.

Aivari valitud külaliskorteril puudus kohapeal teenindav personal, mistõttu olid kehtestatud selged tingimused, et saabumine peab toimuma enne kella 21.00 kohaliku aja järgi, hiljem ei ole võimalik kedagi majutuspaika sisse lasta.

Broneeringu tegemisel oli jäänud tähelepanuta, et saabumine peab toimuma enne kella 21.00 kohaliku aja järgi. Saabuti aga pärast nõutud kellaaega hilisõhtul. 

Majutuse broneerimisel tuleb alati konkreetsele majutusele kehtestatud tingimused läbi lugeda, vajadusel teenusepakkujaga üle suhelda, et vältida hilisemaid ootamatusi.

Tarbijakaitse Facebooki postituse all kommentaarides mainitakse, et 24 tundi avatud vastuvõtulauaga majutuskohti jääb üha vähemaks. «Bookingu kaudu võetud majutusel oli sama tingimus. Sattusime ummikuse, õnneks jõudsime õigeks ajaks. Majutuse teenindus pandi õhtul lihtsalt kinni ja nägime, et inimesed ootasid hommikuni. Hommikul öeldi, et te ei tulnud õigel ajal kohale ja seega enam majutust ei saa,» jagab üks kommenteerija.

Mida tasub teada, et sinuga nii ei juhtuks?

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet soovitab meeles pidada järgmisi punkte: 

Enne majutuse broneeringu kinnitamist tuleb kogu kuvatav info läbi lugeda ja kahtluse korral üle küsida.

Broneeringule eelnevad tingimused on siduvad ka siis, kui tarbija neid läbi ei loe.

Tühistamis- ja muutmistingimused on iga majutusteenusepakkuja otsustada ning tarbijale pärast broneeringu kinnitamist siduvad. Väga oluline on iga broneeringu puhul lugeda just selle toatüübi või korteri tingimusi, kuna sama vahendusportaal pakub erinevate tubade või korterite majutust erinevatel tingimustel.

Kuigi väga mugav on kasutada majutuse broneerimisel nutiseadmeid ja telefonis asuvaid äppe, on soovitatav võimalusel kallimad või pikemaajalised majutused vormistada n-ö suure ekraani kaudu ehk arvutis, sest selliselt hoomab pakkumise ja broneeringu kõiki tingimusi paremini.

Tagasi üles