On see arusaam jalakäijasõbralikust linnaruumist? Nii küsitakse ühismeedias, kus on ette võetud Tallinnas Kaarli puiesteele tehtud ülekäigud.
POSTITANTSU ALLEE: Kaarli puiestee «sebrauputus» pakub nalja ka ühismeedias (5)
Tallinnas Kaarli puiesteel vaatab vastu kirju vaatepilt, umbes 150 meetri peale on tehtud kuus sebrat ja pandud ühtekokku 12 ülekäiguraja liiklusmärki, seda kõike selleks, et bussilt tulevad inimesed saaksid üle rattatee kõnniteele.
«Reporterile» sõnas Tallinna transpordiameti liikuvuse arengu juhtivspetsialist Erki-Henri Meerbach, et tegemist on väga suure käidavusega bussipeatusega. «Et me tekitame konkreetsed kohad, kust bussireisijad saavad kõnniteele tulla,» nentis ta. «Kui me ülekäiguradasid ei teeks, siis see tähendab, et jah, jalakäija võib samuti üle käia, aga rattur tuleb mäest alla, tema hoog on tõenäolisemalt suurem ja tal puudub indikatsioon, et ta peab jalakäijale teed andma.» Rääkides liiklusmärkidest, sõnas Meerbach, et kuivõrd praegu ei ole see teekattehooldus sedavõrd tasemel, et saa vaid sebradele tugineda.
Et tegemist on omapärase lahendusega, leiab ka Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski. «Ma usaldaksin ka rohkem tervet mõistust selles küsimuses, ma arvan, et see on suuresti üleliigne, et siin projekteerija pingutas küll üle,» sõnas Ossinovski «Reporterile».
Kõnealune vaatepilt pakub nalja ka ühismeedias.
Keegi tahtis ühe märgi tellida, aga kirjutas kogemata 11?
— Kai (@kaikoppel) November 5, 2024
miks igale kõnniteele valgusfoori posti pole pandud?
— Geio Tischler (@owwz) November 6, 2024
Järvani postitantsu allee.
— Pruutus 🇪🇪 (@pruutus) November 6, 2024
See ei ole fotoshop. Hoopis Madis Veltmani (Postimees) foto. pic.twitter.com/O2ZKJelldW
— Pille Riin 🇪🇪 (@pRiin_) November 5, 2024
Nii kauneid, sinimustvalgeid märke võiks ikka rohkem linnas olla.
— Kuulus Kirjanik (@KuulusKirjanik) November 5, 2024
Pere arusaam jalakäiasõbralikust linnaruumist.
— Kassidega Saabas (@drStrohH) November 6, 2024
Postide asemel oleks võinud mõned puud panna.
— Ohtlik Lind (@ohtlik_lind) November 5, 2024