Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

LÕI ÕIGUSED LUKKU Karl-Erik Taukar kaitses kaubamärgina nii oma nime kui ka enda loodud sõna

Copy
Karl-Erik Taukar
Karl-Erik Taukar Foto: Martin Pedaja

Eesti üks tuntumaid artiste Karl-Erik Taukar on astunud olulise sammu oma brändi tugevdamiseks ning kaitsnud kaubamärgina nii oma perekonnanime kui ka tunnusväljendi «tutske», vahendab patendiamet. Nende tähiste alt ei tohi nüüdsest keegi teine pakkuda artistide meelelahutusteenuseid ja rõivadisaini.

«Artistid pole tänapäeval enam pelgalt muusikud, vaid brändid. Fännid ei tarbi ainult muusikat, vaid ka artisti elustiili, esteetikat ja väärtusi – terviklikku tootekogemust. Tooteid ja brände tuleb aga turvata, kaitstes neis sisalduvat loomevara, muu hulgas kaubamärke,» selgitab patendiameti kaubamärgiosakonna peaekspert Mari-Epp Tirkkonen.

Eesti popmuusikatäht Karl-Erik Taukar ongi astunud olulise sammu oma brändi tugevdamiseks ja kaitsnud kaubamärgina ära nii oma perekonnanime Taukar kui ka tunnusväljendi «tutske». Mõlemad tähised kanti Tirkkoneni sõnul patendiameti kaubamärgiregistrisse 8. augustil.

Kaubamärgiga TAUKAR on laulja taotlenud õiguskaitset artistide pakutavatele meelelahutusteenustele, millega tagab Taukar enda nimele monopoli muusikaalasele tegevusele.

«See tähendab, et näiteks kontserti korraldades ei tohi Taukarit ürituse nimes ilma muusiku loata kasutada. Samuti annab selline teenusvalik kaitse ka saate- ja õhtujuhi teenustele, mida Taukar sageli osutab,» selgitab Tirkkonen.

Tutsked sokid

Karl-Erik Taukar on tuntud ka oma originaalse sõnakasutuse poolest ning väljend «tutske» on saanud osaks tema identiteedist, mis on pälvinud suurt meedia tähelepanu.

Väljend «tutske» on erinevalt laulja nimest saanud kaitse aga hoopis rõivadisaini vallas. Sellele leiab seletuse Taukari kodulehelt – fännid võivad sealt soetada «tutske» kirjaga sokke. Võimalik, et tulevikus lisandub muidki sarnaseid tooteid, mistõttu peaks populaarsete väljenditega tooteid disainivad ettevõtjad Tirkkoneni sõnul olema tähelepanelikud ja «tutske» kasutamist oma äritegevuses pigem vältima.

«Kaitsmata kaubamärk tähendab selle omaniku jaoks saamata tulu, halvimal juhul majanduslikku kahju. Kui brändi arendamisse investeeritakse märkimisväärseid ressursse, kuid jäetakse see kaitsmata, võivad konkurendid ja teised turuosalised seda hõlpsamalt jäljendada ja kopeerida. Loomeinimesed, muusikud, artistid, nii nagu ka kõik ettevõtjad, võiksid seega oma kaubamärke registreerides seljatagust kindlustada,» soovitab patendiameti kaubamärgiosakonna peaekspert.

Tagasi üles