Aivar Riisalu pühendas seekordse TV3 tarbijasaate «Kaua võib!» autoteemadele.
Riisalu pühendas saate autohädadele
Esimene lugu rääkis sellest, kuidas raskeveokid ei pääse oma klientideni. Mida teha, kui inimesed tahavad kütust saada, kuid ees on märk, mis ei luba üle kaheksa tonnist masinat läbi? Ärimees Rein Küttim kirjeldas, kuidas Saue vallas otsis üks juht poolteist tundi, kuidas alale pääseda. Küttim andis Saue vallavalitsusele taotluse üle ja asi sai korda ühe päevaga. Sarnane probleem oli Tallinnas Valdeku tänaval.
Tallinna liiklusteenistuse direktor Mati Songisepa ja Küttimi vahel läks tõsiseks kemplemiseks. Selgus, et on kaks võimalust - kas lubada raskeveokid linna või muretsevad ärimehed väiksemad autod.
Eigo ostis korraliku summa eest Opeli, mis käitus pärast omaniku vahetamist üsna kummaliselt. Autoplatsil töötas masin kenasti, kuid koju jõudes jäi seisma. Kui mehaanik mootorit lähemalt uurima hakkas, selgus, et kompressioon on null, õli puudub ja klapid kõverad.
Loost sai järeldada, et enne ostu-müügilepingu allkirjastamist tasub kindlasti kasutatud autoga tehnoülevaatuselt läbi käia. Eigot ei saanud aidata ka tarbijakaitse, sest auto osteti firmale ning tarbijaks loetakse eraisikut.
Priidul on liisinuguato, millega ta ei sõida. Milleks peab ta maksma liikluskindlustuse eest? Hansa Liisingust selgitati, et liisinguga autot ostes on kohustuslik sõlmida liikus- ja kaskokindlustsus. Maksete katkestamisel tahab firma veendumust, et autot ei kasutata teeliikluses. Pakuti võimalust viia masin valvega parklasse ning võtmed anda Hansa Liisingule.
Tasuline parkla on küll kallim kui kindlustusmakse, kuid Priidu jaoks oli asi põhimõttes ja ta oli selle variandiga nõus. Paraku ei saadetud talle nädala jooksul tasuta parklate nimekirja, mistõttu mees otsustas panka vahetada.