"Kõik see tuleb sellest, kui uksed nii hirmus kitsad tehakse", lausus Puhh pahuralt, kui oli ennast ülimalt lühikese ajaga paksuks puginud ning ei mahtunud Jänese toast enam välja.
"Kõik see tuleb sellest, kui liiga palju süüakse," vastas Jänes teravalt. "Ma juba laua taga mõtlesin, et üks meist teeb oma khule liiga, aga viisakuse pärast ei tahtnud ütelda. Ja et see üks mitte mina polnud, teadsin ma kah," lausus Jänes. "Noh, mis seal' s ikka, tuleb Christopher Robini järele minna."
Päris maailmas muidugi pole kahjuks kusagil mingit Christopher Robinit, kelle järgi siirduda.
Kõike korraga ei saa
Sellel raamatumeenutusel on mitu moraali: Puhh oli valijana ahne ja tahtis kõike, ta ei osanud valida näiteks sinise või rohelise õhupalli vahel, kui proovis mesilastelt mett varastada, kuna langes mõtiskelu küüsi, et kas näha rohelise õhupalli küljes rohkem puu moodi välja, kus mesilased mett tootsid, või sinise õhupalliga rippudes nagu tükike taevast, mis kannab teda, Puhhi, meeni väikese pahura pilvena.
Sõja ajal ei saa paraku valida sõda ja rahu korraga, isegi isake Tolstoi ei proovinud niimoodi mõelda.
Jänese juures valis ta kõik sobivad variandid korraga ning jäi lõksu.
Aga kolmas moraal: kui sa oled loll ja tahad kõike korraga, oled sa Karupoeg Puhh. Võtame nursipalu tuutud: kõik nad on rahu poolt, aga sõja ajal ei saa paraku valida sõda ja rahu korraga, isegi isake Tolstoi ei proovinud niimoodi mõelda, hoolimata oma klassiktellise pealkirjast ning sisust. See pole võimalik.
Sõja ajal ei saavutata rahu nii, et tehakse väike filosoofiapooltund kuivpeldikus. Valida tuleb. Kui tahad rahu, peab õelusele peksa tegema.
Kui sa oled Puhhist veel palju lollim, ei vali sa üldse midagi.
Ja siis ei saa ka üldse midagi, vähemalt rahu küll mitte.