«Kas siis tõesti lennujaamas ei ole valmisolekus kiirabi?» imestab Milanost Tallinna lennanud kodanik. Pardal teadvuse kaotanud kaasreisijale kutsutud kiirabi saabumist tuli tema sõnul oodata uskumatult kaua. «Kõnealusele sündmusele saime väljakutse häirekeskusest kell 11.28, kiirabi oli lennujaamas kell 11.45,» märgib Tallinna kiirabi suhtekorraldaja.
Milanost Tallinnasse saabunud lennule kutsuti kiirabi: paluti istuda, et kohe tullakse, aga keda polnud, oli kiirabi... (5)
«Laskumisel kutsuti kiirabi ja kui lennujaama jõudsime, paluti istuda, et kiirabi tuleb,» kirjeldab Milanost Tallinnasse lennanud kodanik hommikul aset leidnud sündmuseid. Nimelt olevat Milano-Tallinn lennul ühel pardal viibinud naisterahval laskumisel halb hakanud.
«Kaotas teadvuse, aga tundus, et olukord on tõsine. Sest kogu meeskond oli ümber tal ja oli aru saada, et olukord on ärev,» räägib pardal viibinud meesterahvas.
«Kui Tallinna lennujaama jõudsime, paluti istuda, et kiirabi tuleb. Aga keda polnud, oli kiirabi... Kapten palus korduvalt, et istuksime, kuna kiirabi on vastas ja tuleb sisse. Ütles kohe, kui rattad maas, et jääge oma kohtadele. Ja siis hakkas ootamine. Uksed lahti ja lennuk ootas, teadvuseta inimesega. Kümme minutit vähemalt istusime,» meenutab ta. «Kõik istusid tükk aega lennukis ja lõpuks hakati inimesi välja laskma. Aga keda ei olnud, oli kiirabi.»
Pardal viibinud reisija sõnul saabus kiirabi alles siis, kui ta ise oli juba lennujaamast õue astumas. «Kas siis tõesti lennujaamas ei ole valmisolekus kiirabi?» ei suuda tallinlane ära imestada.
Lennuki saabumine Tallinna lennujaama. Foto on illustreeriv.
Tairo Lutter
Tallinna kiirabi suhtekorraldaja Kristel Hallikas täpsustas, et said sündmusele väljakutse häirekeskusest kell 11.28 ja kiirabi oli lennujaamas kell 11.45.
«Kui kaua lennujaama turvaprotseduurid aega võtsid, ei ole teada. Patsient toimetati peale läbivaatust ja kohapealset ravi haiglasse kell 12.12,» lisas ta.
Tallinna lennujaam projektijuht Katrin Talvak kommenteeris juhtunut järgmiselt: «Hommikuse Milano lennuga saabunud reisija terviserikkest teavitati meie maapealset teenindust, hetkel, mil lend oli maandumas. Sealt edastati info viivitamatult häirekeskusesse. Kiirabi saabus 8 minutit peale kõne lõppu ning reisija transporditi lennukist otse kiirabisse. See on info, mis meile teada, üksikasjalikemaid kommentaare saavad teile jagada lennufirma või kiirabi esindajad.»
Tallinna kiirabiauto.
Mihkel Maripuu