Skip to footer
Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Toidupoest «värsket» kala ostnud tallinlanna põrutab: mitu korda ma samasse ämbrisse astun!? (1)

Toidupoe kalalett. Pilt on illustratiivne.

«Selline lõhn tekib umbes 12 päevaga!» kurtis pealinnas elav naine Facebooki grupis ja väitis, et on korduvalt Pirital asuvast toidupoest forelli ostes sattunud halvaks läinud toote otsa. PTA esindaja täpsustas, et toode olevat allahinnatud. 

Ühes avalikus venekeelses Facebooki grupis, mis on loodud kaebuste jagamiseks, väljendas tallinlanna mõned nädalad tagasi pahameelt ühe kohaliku toidupoe üle.

Tallinlanna postitus on suunatud Pirita Selverile ja ta soovitab kõigil just sellest poest värske kala, eelkõige just punase kala ostmist vältida, vahendab Limon.

«Mitu korda ma samasse ämbrisse astuda saan!? See on minu enda süü, aga see on häbiväärne! Nad andsid raha tagasi, ilma probleemideta. Aga ma pidin selleks tagasi minema,» kirjutas tallinlanna postituses, kuid jättis mitmed detailid mainimata.

«Iga kord, kui ma sealt kala ostan, on see halvaks läinud.» – kalaostus pettunud tallinlanna

Postituse kommentaarides palusid mõned selgitust, mis toidupoega täpselt juhtus. 

Tallinlanna selgitas muret Limonile ja täpsustas, et ostis Pirita Selverist värsket kala ja see ei ole esimene kord, mil ta seda tehes halvaks läinud kalaga koju läheb.

«See algas kaks aastat tagasi ja miski ei ole muutunud. Ma ei tea, võib-olla mul lihtsalt ei vea, aga iga kord, kui ma sealt kala ostan, on see halvaks läinud,» väitis naine väljaandele ning täpsustas, et ostis 27. veebruaril Selverist kilo forelli.

«Varem ma ei olnud laisk ning viisin kala poodi tagasi. Töötajad kogunesid infolaua juurde, nuusutasid kala ja kohe, ilma küsimusteta, andsid mulle raha tagasi. See lõhn oli nii tugev!» kirjeldas ta pettunult. «Ma olen kokk, tean, et selline lõhn tekib umbes 12 päevaga.»

«Mõned aastad tagasi tahtsin ühte kala osta, kuid teenindaja leti taga ütles, et ta ei soovita seda. Ma isegi võtsin ametnikega ühendust, nad lubasid midagi ette võtta, kuid miski ei ole muutunud.»

Oma Facebooki postituse all selgitas tallinlanna, et kuupäev oli pakendil õige ja kala näis olevat hea. «Ja sa ei saa enne midagi aru, kuni selle kodus lahti teed.»

Keegi märkis postituses, et Viimsi Selveris on kala alati väga hea. «Siis ei ole probleem punases kalas, vaid hoopis töötajates,» pakkus keegi.

Toidu kvaliteeti kontrollitakse Selveris regulaarselt

«Klient ei ole pöördunud kaupluse ega ka meie klienditoe poole. Palume klientidel kaebuste korral kindlasti pöörduda meie klienditoe poole või kaupluse infoletti. Suhtume kõikidesse kaebustesse täie tõsidusega ning kontrollime meieni jõudnud infot. Ebakvaliteetse toote puhul hüvitame selle kliendile,» kommenteeris Selveri kommunikatsiooni juht Mariann Järvela olukorda.

«Toidu kvaliteet ja -ohutus on meie prioriteedid, mille tagamiseks on meil tööprotsessidele kehtestatud ranged nõuded ja kontroll. Kauplustes müüdava kala keskmine säilivusaeg on viis kuni seitse päeva. Sõltuvalt tootest võib olla ka teatud erisusi. Tooteid hoitakse meie kalaletis nõutud temperatuuril ning kalameistrid jälgivad pidevalt toodete kvaliteeti. Kui toote realiseerimisaeg on lõppenud, siis see utiliseeritakse.»

PTA: «Toode oli allahinnatud»

Kuigi postituse autor väitis, et on kaupluses korduvalt halvaks läinud kala otsa sattunud ja selle kohta ka kaebuse teinud, ei ole põllumajandus- ja toiduametil (PTA) selle kohta mingit märget.

«Põllumajandus- ja toiduamet on välja selgitanud, et kaupluse poole ei ole tarbijad viidatud probleemiga pöördunud. Samuti on välja selgitatud, et toode oli allahinnatud ning vastav info oli tarbijatele esitatud,» ütles toiduosakonna peaspetsialist Liis Tõllasson.

«Ennekõike tuleks esmalt kaebuste korral pöörduma poodi, kust toode osteti. Müügil olnud toode oli sama kuupäeva realiseerimisajaga ning tootele oli lisatud allahindluskleebis –30 protsenti. Enne toote müügiletti lisamist hindas kaupluse meister toote organoleptilisi omadusi, mille käigus ei esinenud tootel riknemistunnuseid. Toode oli meistri poolt pakitud ning säilitati külmletis nõutud temperatuuril.»

Tõllasson lisas lõpetuseks: «Amet pöörab tähelepanu, et kiiresti riknevate toodete puhul tuleb tagada pakendile märgitud säilitamistingimused ka peale ostu sooritamist. Kiiresti riknevad tooted on näiteks toores liha, värske ja suitsutatud kala, lihatooted, salatid, hakkliha ja värsked piimatooted. Üldjuhul tuleb sellist toitu säilitada külmkapis temperatuuril +2…+6˚C.»

Kommentaarid (1)
Tagasi üles