Peame tegema süsteemseid muudatusi ja väga jõuliselt parandama jalakäijate ja ratturite turvalisust liikluses.
Sellised või veel hullemad bussipeatused ongi Eestis levinud tava. Näiteks Tartu maanteel, Tallinna ringteel ja mujalgi on mitmerajalise tiheda ja suurtel kiirustel liikuvate sõidukitega maanteedel surmalõksu tüüpi bussipeatusi rohkesti. Sageli vaid selliseid leidubki. Ehk on see üks põhjus, miks osad liinid-peatused on reisijateta või ühistranspordi kasutus sedavõrd madal? Lageda taeva all, pimedas ja märjas, sajaga mööda kihutavate autode tulva kõrval, kauguses olevate valgustäppide suunas palvetada on paras põrgu. Oma lastele ma seda peale sundida ei tahaks.
Rail Baltic neelab raha ülejäänud liikluse ohutuse arvelt
Miks bussipeatusi ja ülekäike üldse ohtlikena rajatakse, on arusaamatu, kuid transpordiameti sõnul eraldatakse ohtlike kohtade ümberehituseks vaid 5–6 miljonit eurot aastas, 2023. aastal viimased 4,7 miljonit eurot, millega loodetakse ohutumaks teha 49 kohta.
Transpordiameti sõnul sõltub liiklusohtliku koha ümberehituse ajaraam objekti tasuvusest üle-eestilises objektide pingerivis.
Järgmiseks aastaks on kolmeaastases teehoiukavas liiklusohtlike kohtade ümberehitamiseks planeeritud 0 eurot.
Rail Balticu ehitamiseks 61,3 miljonit.
Miks on ühe raudteetrassi ehitamine saanud tähtsamaks kui meie enda inimeste tervis? Riigieelarvelistest vahenditest kulutatakse ka «laristuks» nimetatavale projektile 56,7 protsenti kõigist teehoiuks ette nähtud eelarvelistest vahenditest. Ilmselt tehakse seda ka järgnevatel aastatel ning jäädaksegi tegema kuni Rail Balticu valmimiseni.
Mitte savijalgadel, vaid jalutu!
Läks nii, nagu ma 2018. aastal juba hoiatasin: Rail Baltic tuleb teiste projektide arvelt. Ja mis on selle projekti puhul täna, viis aastat hiljem veel absurdsem? Seda raudteed rajatakse pimesi. Ei ole teada lõplik maksumus, ei ole teada ka tasuvus. Samal ajal kui ehitamine läheb kallimaks, lähevad maanteesõidukid suure hooga säästlikumaks ning kunagi Ernst & Youngi põhiargument süsinikuheitmete vähendamisest ei ole isegi savijalgadel, vaid puhta jalutu.