Kuidas siis nii, lugupeetud õpetajad? Kui üldse, siis võiks pedagoogidele määrata lisaraha mitte õpitulemuste, vaid tervistkahjustava töö eest. Ülbikutest tatikad, agressiivsed papad-mammad ja totakate haridusbürokraatide armee võivad ajud krussi keerata ka väga tugevatel natuuridel.
On veel matemaatiline pähkel!
Veel mõned tähelepanekud emakeelest. Kuigi asjatundjad väidavad, et eesti keelega on kõik korras, siis mul on ses suhtes mõningaid kahtlusi.
Näiteks tundub, et eesti keele levinuimaks sõnaks on saanud „nagu”. Pole oluline, kes kõneleb – poliitik, leheneeger , sportlane või mees tänavalt – mõnel vennal on pikemas lauses 5-6 korda „nagu” . Ka eesti keelt valdavatel venelastele on see haigus külge jäänud.
Teiseks hämmastab mind, et küsilausete algusest on kippunud kaduma sõna „kas”. Kui kõnekeeles leevendab seda puuduvat küsisõna intonatsioon, siis kirjapildis, kui lõpust ununeb küsimärk, võib lause mõte muutuda risti vastupidiseks.
Kui õpetajaskond hakkab saama 1,2-kordset keskmist, siis sellega tõuseb üldine keskmine ning õpetajad leiavad taas, et nende palk jääb soovitule alla.
Ka väidetav inglise keele pealetung vene keele arvel ei pea päris täpselt paika, sest eestlaste igapäevasest kõnepruugist pole kuhugi kadunud „davai”, „pakaa” ja „nihuijaa”.
Aga tulles tagasi palgatõusu juurde, siis torkab silma veel üks nüanss. Kui arvukas õpetajaskond hakkab saama vähemalt 1,2-kordset keskmist, siis sellega tõuseb ju ka üldine keskmine ning õpetajad leiavad taas, et nende palk jääb soovitule alla. Ja siis nõuavad nad taas palgatõusu lähtuvalt uuest keskmisest.
Selline areng meenutab antiikajast tuntud Zenoni paradoksi kilpkonna ja Achilleuse võidujooksust, kus Achilleus ei jõua iialgi kilpkonnale järele ja ka õpetajad ei küüni iialgi oma unistuste 1,2-ni. Selle pähkli võiks lahendada matemaatikaõpetajad, enne kui palka juurde lunivad.