Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

TELEHOMMIK Rahandusminister hakkab Vene päritolu hobiauto eest maksma vaid 50 eurot aastas (7)

Copy

Kanal 2 uues saates «Telehommik» rääkis rahandusminister Mart Võrklaev maksudest ning tunnistas, et talle isiklikult maksude kehtestamine, mõeldes rahvale, eriti ei passi, ning ta lepib olukorraga, kus ta on praegu kõige ebapopulaarsem minister. Samuti selgitab ta, miks mõne vana romu eest, mis saastab rohkem kui uuemad autod, tuleb riigile maksta vähem.

 

Palganumbrid ja toidukaupade hind on iga päevaga aina kuumem teema. Saates «Telehommik» uuriti rahandusministrilt, miks meie toidukorvi suurus iga aastaga aina väiksemaks läheb. Mart Võrklaeva sõnul pole aga toidukaupade hinnatõus kuidagi seotud äsja tõusnud käibemaksuga ning soovitab pigem neis asjades kaupmeeste otsa vaadata, kellest osa siiski maksutõusu oma toodete hindadesse ei lisa.

«Jah, elu on meil vahepeal läinud kallimaks. Meil on olnud tugev inflatsioon, nendest põhjustest oleme palju rääkinud. Eeskätt on olnud energiahind üks põhjus. Nüüd, kui räägime 50-eurosest ostukorvist, peaks käibemaksu muudatus seda mõjutama umbes 68 senti, mitte rohkem,» põhjendab Võrklaev oma öeldut ning lisab, et iga aastaga on ka sissetulekud tõusnud. Just seetõttu ei leia ta, et käibemaksu tõusu ümber tekkinud kisa põhjendatud oleks.

Põhjus, miks kõik need maksumuudatused tehti, on meie julgeoleku olukord. «Kõik see raha, mis nende maksumuudatustega tuleb, läheb meie kaitsekuludesse. Selleks et me saaksime kaitsekulud kolmele protsendile sisemajanduse kogutoodangust tõsta,» räägib minister ja lisab, et maksutõusud on siiski olulised.

Võrklaev on enda sõnul, vaatamata pingelisele olukorrale, saabuva aasta suhtes optimistlik, sest meie riigi kaitsevõime suureneb. Ta lisab, et sõda ja selle ümber toimuvast rääkimine ei ole midagi positiivset, aga see on vajalik, vaadates me ümber toimuvat. «Kui lähed toidupoodi ja maksad tõesti 50-eurose toidukorvi eest 68 senti rohkem, aga sa tead, et sinu ühine riik saab selle eest osta rohkem laskemoona, rohkem sõjatehnikat jne.»

«Ma ei ole mingi maksufänn!»

Teiseks ebapopulaarseks teemaks peetakse automaksu, mille vastu on eelkõige maapiirkondades elavad inimesed. Lisaks tundub inimestele aastamaksu arvutamine üsnagi ebaõiglane. Miks peavad vanade autode omanikud hakkama vähem maksma kui mõne uuema auto omanikud?

«Nagu ma enne ütlesin, ei ole ma maksufänn ja kellelegi ei meeldi rohkem maksta, aga mootorsõiduki maksu eesmärk on tegelikult vähendada autostumist eeskätt linnakeskkonnas, liikuda säästvama liikumise poole ja liikuda sinnapoole, et me inimesed kasutaksid keskkonnasõbralikumaid autosid,» seletab minister ning lisab, et statistika järgi on Eesti Euroopas ühe saastavama ja vanema autopargiga.

Veel räägib Võrklaev, et eestlased kipuvad endale ostma uute autodena võimsaid ja saastavaid autosid ega tee just kõige keskkonnasõbralikumaid valikuid. Automaksu arvestamisel on eeskätt arvestatud keskkonnaga, et mida võimsam auto, seda rohkem maksad. Teisalt on ministri sõnul arvestatud sotsiaalse aspektiga, sest iga eestlane ei jaksa endale kohe uut säästlikku autot soetada ning kui juba on ostetud vanem auto, tuleb Võrklaeva sõnul see auto lõpuni ära kasutada.

Saatejuhid pöörasid tähelepanu asjaolule, et Võrklaeval endal on Vene päritolu hobiauto GAZ, ning uurisid, kuidas küll selle auto hind kujunema hakkab. «Täismassi pole sellel autol üldse vaja arvutada, sest kui me räägime nüüd hobiautodest, mis on vanemad kui 20 aastat, milleks tihti hobiautod on, tuleb selle aastamaks 50 eurot,» vastas minister ja palus saatejuhtidel tema hobiauto aastamaksu arvutamisega üldse mitte vaeva näha.

Võrklaeva GAZ.
Võrklaeva GAZ. Foto: Kuvatõmmis Kanal 2 saatest «Telehommik»

Võrklaev rääkis, et oma uhke rohelise GAZiga sõidab ta enamasti suvel, kuid see sõltuvat aastast. «Sellisel autol tuleb iga aasta teha ülevaatus ja kindlustus hooajaliselt. Kui aega ja võimalust on, teen näpud õliseks, et ta ülevaatuseks ära putitada,» sõnab minister.

Miinimumtasu 50 eurot auto kohta on Võrklaeva sõnul tehtud seetõttu, et valitsus ei peaks rohkem tegema maksuerandeid, sest paljud hobiauto omanikud on pöördunud nende poole ja öelnud, et autot kasutatakse aastas vaid mõned kuud.

 
Tagasi üles