Skip to footer
Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

«Kleit igalt poolt hargneb.» Disainer Roberta Einer: nii suurte koguste tootmisel on tavaline, et praake ette satub (2)

Moekunstnik Roberta Einer.

Roberta Eineri disainitud rõivaid leiab maailmakuulsate kaubamajade müügilettidelt. «Tooted läbivad väga range kvaliteedikontrolli, mida suur enamus brände ei suuda läbida,» ütleb Einer ja tõdeb, et suurte koguste tootmisega kaasneb paratamatult ka see, et osa toodetest on praak. Kaks eestlannat jagavad Elu24 toimetusega oma kogemust Eineri toodetega.

Möödunud nädalavahetusel avaldas Elu24 loo sellest, kuidas moemaja Mammu Couture looja Maria Tammeorg tellis rahvusvaheliselt tuntud disainerilt Roberta Einerilt kleidi, ent pidi selle tagastama, kuna kleidis olid augud sees juba enne, kui ta jõudis seda selga proovida. Ka kleit, mis talle asenduseks pakuti, oli auguline. 

JANT KATKISE KLEIDIGA 〉 Roberta Eineri kleidi tellinud moelooja tahab raha tagasi. Einer: see ei olene enam meist

Pärast artikli ilmumist võtsid Elu24 toimetusega ühendust kaks naist, kes avaldavad, milline on nende kogemus Eineri toodetega.

Moemaja Mammu Couture looja Maria Tammeorg ning moelooja Roberta Einer.

Lahtised niidikesed, kuid meeldiv kogemus klienditeenindusega

«Tellisin ka soodustuste ajal Roberta Eineri poest kaks asja, millest üks oli mõeldud kingitusena,» räägib anonüümsust soovinud Liina (nimi muudetud, toimetusele teada). «Kingituse saajale pluus ei sobinud ning tõele au andes oli sellel ka liiga palju lahtisi niidikesi, et seda endale hoida,» ütleb Liina. Kuna ostureeglites on kirjas, et raha ei tagastata, siis oli ta ka valmis selle mittesobivuse korral järelturul maha müüma.

«Võtsin kohe klienditoega ühendust, minuga suhtles Devon Suurbritanniast. Suhtlus toimus väga sujuvalt, korrektselt ja kiiresti,» ütleb Liina ja lisab, et jõudis moelooja esindajaga kokkuleppele. «Minu näitel siis 15. augustil sain meili, et tagasimakse on n-ö teele saadetud, ning 17. augustil jõudis summa kontole,» avaldab Liina.

Oma kogemust jagabki ta seetõttu, et suhtlus klienditoega oli meeldiv. «Soovisin jagada, et ei jääks muljet, et klienditugi ongi ülbe ja saamatu,» ütleb Liina.

Roberta Eineri looming moelaval

Õhkõrnalt kinnitatud niitidega kleit

Ka Kristin tellis möödunud aastal Eineri kleidi ning on seda vaid paar korda kandnud. Igal kandmisel on aga «oma hind». «Olen kleiti vaid kaks korda kandnud ning kui teist korda selle reisil olles selga panin, tegin ise selle korda. Punusin sinna ise sõlmekesi, et rohkem ei hargneks. Niidid lihtsalt pole normaalselt kinnitatud, vaid õhkõrnalt ja kui istud või astud, siis igalt poolt hargneb,» räägib ta.

Kristin maksis oma kleidi eest 1100 eurot. «Olen pettunud, sest kleit hargneb. Mõni sai oma kleidi 265 euroga kätte soodusmüügist, aga mina maksin täishinda,» avaldab ta. «See kleit sobib hästi rannakleidiks, on täiesti läbipaistev. Värvid on muidu väga ilusad,» leiab naine.

Pildil paistab kleit Roberta Eineri loomingust, mille värvitooniga on klient küll rahul, kuid muret valmistavad õhkõrnad õmblused

Kristin ostab aeg-ajalt välismaa moeloojate rõivaid ja tõdeb, et need kestavad aastakümneid. «Paar Eesti disainerite kleidikest mul on, aga nendel kas vooder hargneb või on niidid väljas. Kurb kvaliteet,» tõdeb ta.

Roberta Einer: meie tooted on väga delikaatsed käsitööesemed

Einer räägib Elu24-le, et nende tooteid ei tohiks pesta masinas, kuna asjad on õrnad. «Meie tooted ongi väga delikaatsed käsitööesemed ning nende eest tuleb hoolt kanda väga hästi. Näiteks meie tooted pole mõeldud masinpesu jaoks, mida paljud kliendid ei järgi,» ütleb Einer. 

«Müüme aastas tuhandeid tooteid otse läbi enda netipoe ja kordades rohkem suurtele kaubamajadele, nagu Selfridges, Galeries Lafayette ja Mytheresa, kus tooted läbivad väga range kvaliteedikontrolli, mida suur enamus brände ei suuda läbida. Sellegipoolest nii suurte koguste tootmisega on tavaline, et praake ette satub. Tavaline praagi protsent tootmises rahvusvaheliste brändidega on 5–10 protsenti ja saan uhkusega öelda, et meie toodetel on see alla selle,» avaldab Einer. 

Raha laekumine tagastatud toote eest võib võtta aega

Mammu Couture'i disainer Maria Tammeorg tagastas augulise kleidi, kuid 6. septembriks talle veel raha tagasi laekunud ei ole. Eineri sõnul on makse venimise põhjus selles, et makse sai tehtud PayPali kaudu. «Tema makse pole meieni veel jõudnud, seetõttu pole ka võimalik seda tagastada. PayPal hoiab makseid tavaliselt 1–1,5 kuud, enne kui saame makseid PayPali süsteemi kaudu tagastada. Mariale on seda kommunikeeritud,» nendib Einer. Tammeorg aga leiab, et kui nii pikalt asi venima jääb, tuleb disaineril endal midagi ette võtta.

«Mul endal on samuti e-pood ja kui analoogsed teemad, siis ikkagi tegelen konkreetse juhtumiga ning annan adekvaatseid vastuseid kliendile. Hetkel kogu teema lihtsalt ripub õhus,» ütleb Tammeorg Elu24-le. «PayPali maksed ka ikkagi päris nii ei ole. Ma ei tea, miks ta sellega ei tegele, kui kliendil on probleem. Mina otsiks lahendust. Kogu teemat poleks olnud, kui kleit oleks olnud kvaliteetne või kui oleks saanud vastuseid, mis oleks adekvaatsed,» räägib Tammeorg.

Kommentaarid (2)
Tagasi üles