Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

BLONDIININALI ELUST ENESEST? Telefoniga autoroolis lobisev naine ei lasknud kiirabi mööda (1)

Copy
Kiirabiauto. Foto on illustreeriv.
Kiirabiauto. Foto on illustreeriv. Foto: Taavi Sepp / Postimees

Tallinlane Tauri jagab ühismeedias murettekitavat tähelepanekut liiklusest. «Imestasin, et meil ei ole autojuhte, kes oskaks kiirabile ruumi teha,» ütleb ta kirjeldades mõned päevad tagasi Pirita teel kogetud olukorda, kus tekkis probleem kihutavale kiirabiautole tee andmisega.   

Viimsi elanik jagab ühimeedias seika liikluses nähtud olukorrast. Mehele teeb muret, et leidub palju autojuhte, kes ei mõista operatiivsõidukile teed anda. Mõni neist räägib isegi hoolimata sireenide huilgamisest telefoniga edasi. 

«Pirita teel kiirustas kiirabiauto. Imestasin, et meil ei ole autojuhte, kes oskaks kiirabile ruumi teha. Kõik hakkasid suruma paremasse ritta. Tekkis tromb. Ja seal suure segaduse keskel oli punane Nissan Micra, mille taga aknal vasakul «Baby on board» silt,» kirjutab Tauri Facebooki grupis «Viimsilased». 

«Roolis istus pikemate juustega blond hobusesaba soenguga frau (naine). Tal oli alates Rummu teelt (pärast Pirita Selverit ristuv tee paremalt) Pirita teele keeramisest kõrva ääres telefon. Esiteks keeras ta mulle ette ja hiljem ei saanud ta kiirabi autol eest ära, kuna oli vaja ühe käega telefoni hoida ja kuulata, mida sõbranje teiselpool toru sädistab tõenäoliselt,» kirjutab Tauri. 

«Seda oli hämmastav vaadata, et sellel naisel oli suva ja ta jutustas telefoniga edasi ka pärast seda, kui me pilgud kohtusid ja talle märku andsin käega, et pane telefon ära – ta vahtis lihtsalt isegi mitte häbenedes otse edasi ja uskus, et teeb kõik õigesti,» jagab mees lisades, et sellise autojuhi tõttu võib keegi oma elu kaotada.

«Kasuta Bluetoothi! Ja lisaks kõigele ei olnud ka päevasõidu tuled sel punasel Nissanil sisse lülitatud ehk teda oli kindlasti teistel ka raskem märgata… Loodan, et see kirjeldus jõuab põhitegelaseni – blondi frau'ni, kes telefoniga lobisedes mitu seisakut tekitas ja kes mulle ette sõitis,» ütleb Tauri ning lisab oma postitusele joonise, kus on näidatud, kuidas on õige kiirabiauto mööda lasta. «Vaadake ja trükkige see omale rooli peale, kes ei tea, kuidas alarmsõidukit läbi lasta,» ütleb Tauri lõpetuseks.

Kiirabi. Foto on illustratiivne.
Kiirabi. Foto on illustratiivne. Foto: Jürgen Puistaja

Politsei: tuleks hoida tee paremasse äärde 

Politseileitnant Argo Arukase ütleb, et nii linnas kui maal tuleks sõidukitel võimalusel hoida tee paremasse äärde, et alarmsõidukile jääks ruum edasi liikumiseks. «Maanteel ei ole soovitatav sõita tee andmiseks teepeenrale. See võib pilduda alarmsõiduki tuuleklaasile liiva või kive ning segada alarmsõiduki roolis oleva inimese vaatevälja,» ütleb Arukase.

«Seetõttu tuleks jääda sõidukiga teekattele või kasutada võimalusel alarmsõiduki mööda laskmiseks bussitaskuid. Linnas asuvatel 2+2 teedel on mõistlik hoida alarmsõidukit nähes esimesse sõiduritta, sest siis saab alarmsõiduk kasutada teist rida sõidukitest möödumiseks ja edasi liikumiseks. Maanteel võiks juht anda suunatulega märku, kui ta on alarmsõidukit märganud ja kavatseb alarmsõidukile teed anda,» selgitab politsei esindaja.

Politseiauto
Politseiauto Foto: Taavi Sepp

Arukase räägib, et tee andmise kohustus tuleneb liiklusseadusest, kus on kirjas, et liikleja peab andma teed sõidukile, millel on sisse lülitatud sinine vilkur või sinine märgutuli koos erilise helisignaaliga või ilma, ja niisuguse sõidukiga saadetavale sõidukile. Samuti tuleb teed anda teel töötavale sisselülitatud kollase vilkuriga sõidukile ja niisuguse sõidukiga saadetavale sõidukile.

«Vajaduse korral peab liikleja tee andmiseks seisma jääma. Liiklusseadusest tulenevalt tuleb anda märku ka tee andmise kavatsusest. See tähendab, et juht, kes on kohustatud liiklusreeglite või liikluskorraldusvahendi kohaselt andma teed, peab sõidukiiruse vähendamisega või seismajäämisega selgelt andma märku, et ta kavatseb järgida tee andmise kohustust. Samuti peab juht ristmikule lähenedes sõitma nii, et seismajäämisel ei häiriks ta ristmiku liiklust,» räägib Arukase. 

Tagasi üles