Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

«Kuidas peaks majaelanikud autodega väravast sisse manööverdama?» Uued elektritõuksiparklad tekitavad juba peavalu

Copy
Endla tänaval asuvad uued elektritõukerataste parkimise alad takistavad koduomanikel autodega oma hoovidesse pääsemist
Endla tänaval asuvad uued elektritõukerataste parkimise alad takistavad koduomanikel autodega oma hoovidesse pääsemist Foto: Erakogu

«Tõukside parkimisalad on vägagi tervitatavad, aga nende asukohad tuleks selgemalt läbi mõelda.» Tallinna kesklinna rajatakse hoogsalt tõukerataste parkimiseks mõeldud alasid, mis jäävad aga ette Kristiine linnaosa elanikele, takistades autoga liikumist tänavalt koduõuele. Transpordiamet lubab kohalike mured lahendada.

Esmaspäevast, 7. augustist käivitub koostöös elektritõukerataste renditeenust pakkuva Boldi ja Tuulega pilootprojekt, mille raames rajatakse Tallinna kesklinna 126 spetsiaalselt tõukerataste parkimiseks mõeldud ala, et korrastada linnapilti ja muuta kergliikurite parkimine linnaruumis jalakäijatele ohutumaks.

1. septembrist rakendub kohustus, kus pilootalas saab elektritõukeratta renditeenust lõpetada ainult tähistatud parkimisalal.

Uute lahendustega uued probleemid

Kristiine elanik Maiké kurtis muret, et tema kodu autovärava ette Endla tänavale on tehtud tõukerataste parkimisala, mis takistab majaelanikel autodega väravast sisse manööverdamist.

«Sellel tänavalõigul on keelatud parkimine kolmapäeviti päevasel ajal, et saaks käia tänavapuhastusauto. Kuidas hakkab see protsess tulevikus ette nägema? Siiani on olnud parkimiskeelu ajal tänav autosid täis ja ka koristusauto ei käi alati õigel päeval,» muretseb kristiinekas ja tunneb huvi, milleks üldse parkimiskeeld, kui sellest kinni ei peeta.

Endla tänava uus elektritõukerataste parkla
Endla tänava uus elektritõukerataste parkla Foto: Erakogu

Maiké sõnul kasutavad väravat ka teenusepakkujad, kellel on suured autod. «Täna on juba olnud näha, et osaliselt sõidetakse joonitud ala peal, sest kõrval pargivad autod, millest on vaja mööda saada,» nendib naine, kelle arust oleks võinud ka kohalikke elanikke protsessi kaasata.

«See parkimisala jooniti sinna alles eile ja minu abikaasa käis ka töömeestelt küsimas, et miks nad sinna joonivad ja töömehed ise ütlesid ka, et värava ees on väga kehv koht, aga neile on käsk antud ja nemad peavad tegema,» tunnistab ta Elu24-le.

Kohaliku sõnul pargitakse maja ette palju tõukse, sest Kristiine keskuse ette on üle ristmiku ebamugav sõita ja lihtsam on need tema maja ette jätta. «Aga täpselt sõiduteele, kus sõidavad suured autod ja samas kõrval pargitakse. See ei ole läbimõeldud tegevus,» leiab ta.

Lisaks on maja kõrval kaks mahajäetud autot, mis ruumi võtavad ja seetõttu on autoväravast väljasõitmine tihtipeale raskendatud. «Kui sellel tänaval oleks parkimine keelatud, siis oleks hoopis teine asi. Kolmapäeviti peaks käima tänavapuhastus ja parkimine peaks üldse keelatud olema, aga seda ei kontrolli keegi ja puhastusauto käib oma suva järgi,» heidab ta ette.

Kristiine keskuse ette ei ole elektritõuksidega kõige mugavam sõita
Kristiine keskuse ette ei ole elektritõuksidega kõige mugavam sõita Foto: Erakogu

Transpordiamet lubab kohalike mured lahendada

Tallinna transpordiameti juhataja kohusetäitja Andres Harjo sõnul on elektritõukerataste parkimise pilootalade kavandamisel proovitud säilitada võimalikult palju jalakäija ja kergliikuri liikumisruumi. «Kuna kõigil tänavatel ei ole kahjuks kõnniteedel ning jalg- ja jalgrattateedel piisavat võimalusi parkimisalasid rajada, peame kasutama ka sõiduteel olevat ruumi,» selgitab Harjo.

«Konkreetne elektritõukerataste parkimisala on rajatud sinna selleks, et korrastada ülekäiguraja juures tõukerataste parkimist. Kuna see on populaarne ülekäigurada, mida kasutab väga palju inimesi, siis ei ole võimalik teha tõukerataste parkimisala vahetult ülekäiguraja juurde. Seetõttu loodi see ülekäigurajast veidi kaugemale, kuid sellisesse kohta, kust seda on kerge märgata.»

Harjo sõnul peaksid fotol oleva kinnistu juurde juba tänase jooksul tulema püsivad parkimiskeelumärgid, et anda  kinnistule juurdepääsuks täiendavat liikumisruumi. «Sellisel kujul laheneb ka kohaliku elaniku mure,» lubab Harjo.

«Püsivas keelualas seisvate romusõidukite asjus tuleb teha järelevalvega koostööd, et seisva sõiduki omanik viiks selle teise asukohta, kuna pärast märkide paigaldamist jääb sõiduk keelualasse. Samuti ei tohi sinna oma sõidukit enam parkida näiteks kaubanduskeskust vm teenindusasutusi külastavad inimesed,» selgitab Harjo.

Augusti lõpuni saab piirkonda rajatud parkimisalade paiknemise kasutamisega harjuda

Parkimisalad kuvatakse alates 7. augustist teenusepakkujate mobiilirakendustes ning on tähistatud teekattemärgistusega ka linnaruumis. Sõltuvalt asukohast on osa pilootalale jäävatest parkimisjaamadest (51 kohta) märgitud tänaval sõidutee serva või parkimiskohtade asemele, et jalakäijatele jääks kõnniteele rohkem ruumi. Sõiduteel olevad parkimisalad täiendatakse lisaks teekattemärgistusele pollaritega, et kasutajate ohutus oleks paremini tagatud.

Pilootprojekti käigus seiratakse kasutajate parkimiskäitumist. Samuti selgitatakse välja, milline parkimisala tähistus toimib kõige paremini.

Tõukerataste parkimise pilootala illustreeriv skeem
Tõukerataste parkimise pilootala illustreeriv skeem Foto: Pressifoto
Tagasi üles