Tallinna kesklinnas luuakse elektritõukerataste parkimisalad

Elu24
Copy
Tõukerataste parkla Tatari ja Estonia pst nurgal
Tõukerataste parkla Tatari ja Estonia pst nurgal Foto: Pressifoto

Esmaspäevast, 7. augustist käivitub koostöös elektritõukerataste renditeenust pakkuva Bolti ja Tuulega pilootprojekt, mille raames rajatakse Tallinna kesklinna 126 spetsiaalselt tõukerataste parkimiseks mõeldud ala, et korrastada linnapilti ja korraldada kergliikurite parkimine linnaruumis jalakäijatele ohutumalt. Alates 1. septembrist rakendub muudatus kohustuslikuna, kus pilootalas saab elektritõukeratta renditeenust lõpetada ainult tähistatud parkimisalal.

Abilinnapea Vladimir Svet märkis, et tänavatele peavad kõik ära mahtuma ning eelkõige tuleb arvestada jalakäijaga. «Üheskoos ettevõtetega saame leida lahendused, kuidas tagada jalakäijate ohutu liikumine. Hooletult pargitud tõukerattad on eriti suureks mureks vaegliikujatele, eakatele ja vankritega lapsevanematele. Analüüsime jooksvalt uuenduste tulemusi ning kaalume, kas ja kuhu võiks edaspidi koostöös teenust pakkuvate firmadega taolist tõukerataste parkimiskorraldust laiendada. Usun, et üheskoos saame tõsta kõnniteedel liikujate ohutust ja parandada seeläbi ühise tänavaruumi kvaliteeti,» lausus Svet.

Sobivad parkimisalad kavandas Tallinna transpordiamet koostöös Tuule ja Boltiga. Pilootala piirneb kesklinnas Toompuiestee, Kaarli puiestee, Pärnu maantee, Laikmaa tänava, Rävala puiestee ning Liivalaia, Suur-Ameerika, Endla ja Tehnika tänavatega. Parkimiskohad on markeeritud ja tähistatud parkla ID-ga (nt A55 ja B23).

Tuule tegevjuhi Jaan Kekiševi sõnul on aina enam inimesi leidnud, et tõukeratas on hea viis keskkonnasõbralikult, mugavalt ja kiirelt linnas liigelda. «Transpordiameti uuringust selgus, et eelmisel aastal kasutas Eestis üle 200 000 inimese renditõukeratast. Nõudlus tõukerataste järele on kasvav ja on loogiline, et linn peab kohanema ja koostöös partneritega leidma viise, kuidas üheskoos ühtsesse ruumi ära mahtuda. Arusaadavalt vähendab antud lahendus tõukerataste kasutajate paindlikkust, aga peame tegema kompromisse ja katsetusi, et jõuda tulemuseni, mis kõigile sobib. Loodame, et piloot on edukas ja saadud õppetundide ja tagasiside najal saame koostöös liikuda parema linnaruumi poole,» lisas Kekišev.

Sama meelt on ka Bolti valitsussuhete juht Henri Arras, kes lisas, et Boltil on hea meel olla üheks vedajaks projektis, millega arendatakse jagatud tõuke- ja jalgratastele mõeldud taristut ja parandatakse linnaruumi kõigi jaoks. «Tallinn on võtnud oma eesmärgiks vähendada aastaks 2035 transpordist tulenevate heitgaaside kogust 40 protsenti, samas suurendada ühistranspordi, jalgsi või jalgrattaga liikumise osakaalu 70 protsendini. Elektrilised tõukerattad aitavad luua harjumust liigelda teisiti, kui isikliku sõiduautoga, vähendades nii liiklusummikuid ja soodustades igapäevatoimingute tegemist värskes õhus. Kokkuvõttes muutub linnaruum kõigile paremaks,» ütles Arras.

Parkimisalad kuvatakse alates 7. augustist teenusepakkujate mobiilirakendustes ning on tähistatud teekattemärgistusega ka linnaruumis. Sõltuvalt asukohast on osa pilootalale jäävatest parkimisjaamadest (51 kohta) märgitud tänaval sõidutee serva või parkimiskohtade asemele, et jalakäijatele jääks kõnniteele rohkem ruumi. Sõiduteel olevad parkimisalad täiendatakse lisaks teekattemärgistusele ka pollaritega, et kasutajate ohutus oleks paremini tagatud.

Pilootprojekti käigus seiratakse kasutajate parkimiskäitumist. Samuti selgitatakse välja, milline parkimisala tähistus toimib kõige paremini.

Tõukerataste parkimise pilootala illustreeriv skeem.
Tõukerataste parkimise pilootala illustreeriv skeem. Foto: Pressifoto
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles