Algecirase sadamast siirdub praam peaaegu iga tund Marokosse Tangierisse ning Ceutasse. Reisisadama terminali pikkades koridorides kõndides tundus, nagu läheksime Soome. Erinevalt Tallinna vanasadamast, lossib Algecirase sadam pidevalt suures koguses konteinerlaevu, mis parvlaeva pardalt vaadates meenutab lihtsakoelist tagurpidi-tetrist.
Jätsime auto sadama parkimismajja, kus pool päeva läks maksma 17 eurot – kuid väikeses Ceutas pole autoga mitte midagi teha ning see oleks vaid tüliks ning kahtlemata oleks auto ülevedu palju kulukam. Ka edasi-tagasi praamipilet ei olnud kõige odavam, makstes kahele inimesele kokku 126 eurot. Ehkki me ei vahetanud riiki, vaid üksnes mannert, kontrolliti Eesti ID-kaarte ning praamile siirdudes valgustati läbi meie kotid.
See-eest oli praamisõit tõeline nauding, kuna võimsad mootorid kiirendasid laevateele jõudes tempokalt ning liikusime soolases veepilves edasi Waze’i andmetel 47 kilomeetrit tunnis. Nõnda jõudsime Algecirasest Ceutasse täpselt tunni ajaga.
Kui eestlaste seas haibitud päikeseranniku ilm on suurepärane, ei saa Ceutagi ilm olla sellest halvem, nagu juba eespool vihjasin. Ja meie suureks rahuloluks oli pühapäevase päeva kiuste avatud suur hulk poode, nii toidupoode kui tööstuskaupade poode.
Kuigi sadamas maabudes jätab Ceuta vaatamata kaljul laiuvale maalilisele kindlusele arhitektuuriliselt pisut rohmaka ja isegi industriaalse mulje, on see petlik. Tasub siirduda risti läbi poolsaare ning jõuda selle kõige kitsamas kohas üksnes umbes kolmesaja meetri pärast poolsaare lõunaküljele, kus laiub vapustavate vaadetega liivarand. Endisaegsed kindlustusrajatised muudavad rannale jõudmise eriliseks. Pikki Avenida Martinez Catenat kõrgub ranna kohal kõrge kivimüür ning alla vee äärde pääseb liftidega või trepist, samuti kasutades vanade kasemattide tänapäevaseks kohandatud käike. Rand ei ole ülerahvastatud, siin ei ole väga palju turiste (juba praamil oli näha, et 90 protsenti sõitjatest olid kohalikud hispaanlased või araablased), kuid elu käib võimsatel pööretel.