Ma ei saa kohe üldse aru, miks võivad maanteedel sõita aeglased rollerautod (millel on vist kiiruspiirang). Murutraktorid ju üldiselt ei või (kuigi neilt saab piiraja maha võtta, sest mõned tegelased sõidavad teatavasti murutraktoritega rallit, tuunivad neid ja puha). Rollerautodes meie maanteedel ei ole mitte midagi positiivset, vaid tegemist on väga ohtliku nähtusega.
Vastuargument võiks olla, et kõigil inimestel pole piisavalt raha, et osta korralikku autot. Hm, kas olete uurinud, kui palju maksavad korralikud rollerautod? Nende hinnad algavad 4000 eurost ja see on summa, mille eest saab osta üht-teist maanteekõlbulikumat.
Ma ei suuda välja mõelda ühtegi teist argumenti, miks liiklusseadus lubas 2011. aastal rollerautod tänavaile, kui et nendega võisid sõita load kaotanud joodikud, tervisetõendist ilma jäänud vanemaealised ja alaealised, kellel mingeid tõendeid veel polnudki. Miks seadusandja seda soosis või ei märganud, ei oska mina siinkohal arvata. Tõsi, viimastel aastatel on mopeedautodele hakatud kehtestama täiendavaid nõudeid, kuid minu meelest pole nende maksimaalselt 50 km/h sõitvate masinade koht üldse suurtel magistraalidel.
Tuleme tagasi elektriliste tõukerataste juurde. Kus on nende koht? Mulle on jäänud mulje, et nad on kõikjal ning et nad vehivad ringi nagu browni liikumine. Nad ilmuvad kiiresti ning võivad keerata täiesti ootamatutesse suundadesse. Vabandust, tõukeratas ise ei keera muidugi midagi, keerab ikkagi juht. Mulle meenub mälupilt 2019. aasta augustist, kui tõukeratas sõitis Riia linnas ristmikul peatunud sõiduautole külje pealt sisse. Võite ise oletada, mida sõiduautojuht sellest kõigest arvas, igatahes tuli ta autost välja, aga mul polnud aega vaatama jääda, mis seal edasi juhtus. Ehk mäletate lapsepõlvest mängu, kus lubati näidata Riia linna. See ei olnud üks meeldiv toiming.