Hoolikalt valvatud 1605. aasta retsepti järgi valmistatud alkohoolne jook on muutunud aina populaarsemaks... ja haruldasemaks.
Kui nõudlus on suur ja toodet napib, ütleb terve mõistus, et kasumi maksimeerimiseks tuleks kas tõsta oma toote hinda või hakata seda rohkem tootma ja seejärel nautida, kuidas raha sisse voolab. See ei kehti, kui olete Prantsuse kartuuslaste mungaordu munk, kes ei soovi rikkaks saada hoolimata sellest, et valmistab väga populaarset ja potentsiaalselt tulusat likööri.
Rohelist või kollast taimelikööri šartröösi toodavad ainult Prantsuse Alpides Chartreuse’i orus Grenoble’ist põhja jääva Grande Chartreus’i kloostri mungad.
The 11th century Grande Chartreuse, head monastery of the Carthusian Order, nestled in the French Prealps. pic.twitter.com/ZRQRNvm0e4
— Tradical (@NoTrueScotist) August 28, 2018
Viimastel aastatel on jook muutunud üha ihaldatumaks, eriti pärast seda, kui USA Seattle'i miksoloog Murray Stenson segas 2000. aastate alguses kokku kokteili «The Last Word» («Viimane sõna»), mis sai väga populaarseks. See koosneb rohelisest šartröösist, džinnist, maraschino kirsiliköörist ja laimimahlast.
Our name, The Last Word, comes from a Chartreuse cocktail so suffice to say we're fans of the liqueur (It's been made by Carthusian Monks since 1737). For those who are fans of herbal elixirs, a long drink for a Sunday afternoon. We open at 2PM on Sundays, #Stockbridge #Edinburgh pic.twitter.com/xNlEWgSoeH
— The Last Word (@LastWordSaloon) April 28, 2019
Nüüd on Prantsuse munkade jook pisut liiga populaarseks muutunud, sest šartröösi on raske leida, ja osaliselt mängib rolli koroonapandeemia.