Reedel Kuldmuna järelpeol esinevat NOËPi ehk Andres Kõpperit tunnustati hiljuti Eesti muusikaettevõtluse auhindadel hea sotsiaalmeediasisu eest. Intervjuus räägib ta, kuidas tema TikTokid sünnivad.
INTERVJUU ⟩ Kuldmuna järelpeol esinev NOËP: vahel nokitsen kaks päeva TikToki klipiga ja mõtlen, millega küll tegelen
Tulid just A. Le Coq Arenalt, kus sul toimub augustis staadionikontsert. Hea turunduslik lüke on öelda, et see on esimene suur Eesti artisti staadionikontsert. Huvitav, et keegi teine pole varem soovinud või julgenud seda teha.
Seda võib mõista. See on tehniliselt keerukas ning seal pole pärast Aerosmithi mingi 15 aastat tagasi ühtegi suurt kontserti olnud. Tehniliste lahendustega peab veidi jalgratast leiutama küll ja mingeid asju hakkame titesammul õppima. Järgmisel artistil on seal juba kergem.
Aga lahe, jah, selle peale mängimegi, et see on esimene staadionikontsert. Mõtlesime küll, et see aasta on majanduslangus ja inflatsioon, aga samas, võib-olla läheb edaspidi ainult hullemaks, miks mitte ära teha see asi.
Mulle endale meeldib, et see on vabaõhukontsert. Saab lava suurendada ning heli on ka mõnusam kui kuskil metallkastis. Loomevabaduse osas on meie tiimiliikmed täiega elevuses. Saame teha asja, millest oleme unistanud või õigemini mõelnud, et Eestis ei saagi teha. Aga saab. Väljakutse ja eneseteostuse mõttes on see väga lahe üritus.
Tegin hiljuti Tanel Padariga intervjuu ja ta kiitis sind. Ütles sinu sotsiaalmeedia kohta, et “vaatan imetlusega asju, mida NOËP teeb. Tal on megalahedad ideed ja oskus neid ka realiseerida.” Kuidas sinu sisu valmib? On seal järjepidevust ja strateegiat või kõik lihtsalt sünnib kuidagi?
Oo! Väga lahe. Sisu võiks olla struktureeritum. Suurim miinus on see, et teen natuke nagu jumal juhatab (muigab – toim.). Kui on vaja esinemist või uut singlit promoda, siis võtan kätte, mõtlen midagi ja teen. Selleks, et sotsiaalmeedia algoritmid sisu levimist toetaks, peaks see kõik olema stabiilsem ning tihedam, aga kõike ei jõua.
Usu või ära usu, mussi peab ka tegema! Ei saa ainult TikToki videoid teha. Isikubrändi pluss on see, et saad kõike enda käe ja maitse järgi teha. Miinus on aga see, et ega naljalt keegi teine samu mõtteid ei mõtle, kuigi kindlasti saaks koostööd teha.
Kui sul tuleb hea idee, kas siis teed, paned üles ja loodad, et läheb lendu? Või vaevad pead, mida teha, et video ikka võimalikult palju leviks?
Vahepeal on need asjad vastuolus. TikTokis on väga tähtis, et võidaksid vaataja kolme sekundiga endale. Kui võtame klippi eraldi kunstiteosena, siis tahaks, et seal oleks avakaader, mis annaks olustikku edasi.
Vahel tajun, et loomeotsused, mis teevad video visuaalselt paremaks, tulevad tegelikult osade vaatajate arvelt. Ma ei paku alati kolme sekundiga tõmbenumbrit.
Instagramis vaatavad inimesed, kes on minu sisust huvitatud ja sellega rohkem kursis, nad teavad, mis tulla võib. Seal saan julgemalt enda maitse järgi teha. TikTokis peab tähelepanu aspekti rohkem jälgima.
Laias laastus on aga nii, et mis endale meeldib, läheb ka teistele peale. Muusikaga on sama – liialt palju ma ei mõtle, mis kellelegi meeldida võiks. See, mis tekitab endas kananahka, tekitab tõenäoliselt teistes ka.
Eesti muusikaettevõtluse auhindadel pärjati sinu sotsiaalmeediasisu tiitliga aasta muusikaturundus- ja -kommunikatsioonitegu.
Kogu see sotsiaalmeedia ja naljade osa on suur osa NOËPi brändist. Ma olen väga palju olnud siin samas arvuti taga ning nokitsenud teist päeva Jenna Ortega klippi. Parandan näotoone, et minu toon sobiks tema omaga, tegelen väikeste detailidega ning mõtlen oma peas, et millega ma tegelen. Nii palju on olnud seda, et millega ma küll tegelen. Lahe on see, et see on mingis mõttes end ära tasunud ja aitab kõik põhitegevusele ehk muusikale kaasa.
Kaua see Jenna video aega võttis?
Paljud arvavad, et vahetad näo ära ja let’s go, aga see on väga detailne asi. Päev-poolteist kulus muusikale. Mõned tunnid filmisime, kaks päeva läks järelproduktsioonile.
Loe täispikka intervjuud Turundajate Liidu portaalist.