Aga mis trepp see ja need teistelt Laagna kanali viaduktidelt laskuvad trepid on, mis lõppevad alla jõudes järsu ning pisut eluohtliku sokliga? Need trepid olid olemas juba 1988. aastal, kui vedisin jalgsi piki kanalit sugulastele talongide eest Leningradi poest saadud kümmet kilo suhkrut. Kõndisin kanalis, kus autod veel ei sõitnud. Nüüd autod sõidavad, trepid on alles, kuid neist keegi ei käi, sest kanal on nagu Las Vegase (puudeta) bulvar. Sellel autode pärusmaal on ohtlik jalgsi kõndida.
Need trepid pidid viima kiirtrammitee peatustesse. 1970.–80. aastatel planeeriti Lasnamäe näol tulevikulinna, mida ehitati nullist nagu omal ajal Peterburi või Brasiilia pealinna Brasíliat. Võimas ja seninägematu pidi olema uue suure linnaosa ühistranspordiühendus ülejäänud linnaga. Lasnamäed pidi ülejäänud linnaga siduma kaks kiirtrammitee liini ning kolmas kiirtrammitee liin pidi liitma Kakumäed ja Peetriküla. Kiirtrammitee valmimise järel oleks vana olemasolev kitsarööpmeline trammiteede võrgustik üles võetud. Osaliselt oleks kiirtramm pidanud kesklinna all kulgema metroona.
Võib-olla on hea, et futuristlik projekt ei teostunud (osaliselt maa-aluse Härjapea jõe tõttu, mis ei võimaldanud tunneleid rajada), sest oleks tähendanud olemasolevas linnas üksjagu lõhkumist ja ümberehitusi. Aga teisalt – praegugi sõidame mööda vanu aastakümneid tagasi paika pandud trammiliine – jättes kõrvale uue haruteekese lennujaama. Ja pole näha, et tulevik tooks suuri muutusi.
Ma arvan, et Lasnamäe trammiliin tuleks viimaks ometi piki Laagna teed valmis ehitada, mitte küll enam kiirtrammina, vaid tavalise trammiliinina, mis ühildub teiste, olemasolevate trammiliinidega. Olemasolev Laagna kanal on ju nõnda disainitud, et autode sõiduradade vahel oleks trammitee, kuskohast pääseb mööda treppe viaduktidele ning sealt omakorda ümbritsevatesse mikrorajoonidesse. Vajadusel saab jalakäijatele ehitada juurde uusi kergviadukte, see ei peaks olema tänapäeval enam mingi probleem.