Eile alustas ETVs uus majandussaade «Mis värvi on majandus?», kus saatejuht Johannes Tralla harutab ekspertidega lahti aktuaalseid majandusprobleeme. Sel kevadel jõuab ETV ekraanile neli osa, jätku saab saatesari sügisel.
Majandussaade on pärast esimese osa linastumist aga suurt tähelepanu pälvinud just oma maksumuse tõttu ning möödunud nädalal kirjutas Delfi, et majandusministeerium ja selle allasutused, nagu KredEx ning tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet, käivad saate eest välja 110 000 eurot.
Kuivõrd saab ministeeriumilt tohutu rahasüsti saanud saatesari olla oma olemuselt sõltumatu?
ERRi kommunikatsioonijuht Pille-Mai Helemäe sõnab, et saadete konkreetsete teemade ja sisu üle on otsustusõigus ERRil.
Helemäe lisab, et ministeeriumi projektitoetus pole mõeldud vaid kevadel linastuvaks neljaks osaks, vaid ikka kogu sarja valmimiseks. «Kevadel jõuab eetrisse neli osa, saatesari jätkub sügisel ja kokku on planeeritud toota 20 osa,» ütleb Helemäe.
«Saadete ja teemade käsitlusel on ERR jätkuvalt sõltumatu ja sisu, teemade valiku ning tootmise eest vastutab ERR,» rõhutab Helemäe. «Nagu kõikide koostööprojektide puhul, kehtib ka selle saatesarja puhul sõltumatuse klausel. Sihtfinantseeritud projektide puhul on lepingusse alati lisatud tingimus, et saadete konkreetsete teemade ja sisu osas on otsustusõigus ERRil.» Helemäe lisab, et saatesari ei ole kellegi tellitud ja ERR teeb oma programmi kohta otsused ise.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) avalike suhete juht Laura Laaster ütleb, et ministeeriumi huvi on tuua inimesteni ja selgitada väga lihtsalt lahti globaalsed trendid, mis meie majandust ja tööturgu väga palju kas juba praegu või tulevikus mõjutavad: näiteks uued tehnoloogiad, sh tehisaru, andmed, reaalajamajandus, digitaliseerimine ja robotiseerimine, kestlikkus jne.