«Kust need 400 inimest leitakse?» Ametiühingu esindaja sõnul Tallinki koondamisnumber vett ei pea (1)

Kristiina Reimand
, reporter/toimetaja
Copy
Tallinkile kuuluv Isabelle Tallinna sadamas. Laev sai tuntuks Ukraina põgenike majutuspaigana
Tallinkile kuuluv Isabelle Tallinna sadamas. Laev sai tuntuks Ukraina põgenike majutuspaigana Foto: Mihkel Maripuu

Kolmapäevases «Vikerhommiku» saates rääkis Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juhatuse esimees Jüri Lember, et Tallinki koondamisnumbrid ei klapi. «Kinnitan julgelt, et 400 inimese koondamisest, kui rohkem laevu ära ei anta, ei ole üldse võimalik juttu rääkida.»

Tallink teatas esmaspäeval Eesti ja Läti ametiühinguid ja töötukassasid kollektiivse koondamise plaanist. Eestis kavatseb ettevõte koondada tütarettevõtte Hansaliin OÜ 400 töötajat.

Koondamisotsust põhjendab Tallink Grupp sellega, et lõppevad kahe laeva pikaajalised rendilepingud: Isabelle ja Stari.

Kuna laevad renditakse välja mitmeks aastaks ilma meeskondadeta ja mitmed kontserni laevad on mõnda aega juba samuti välja renditud, pole ettevõtte teatel praeguste teadmiste juures kõigile töötajatele võimalik lähitulevikus samas mahus tööd pakkuda. 

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juhatuse esimees Jüri Lember rääkis aga saates, et seesugune arv on arusaamatu. 

«See, et laevad ära anti, see oli teada, aga ma kohe siin ütlen, et see, et Tallink tuli välja sellise suure numbriga, siis minul ja kõigil töötajatel on jätkuvalt suured küsimärgid, kust kohast Eesti poole pealt need 407 inimest leitakse, sest me oleme kaks päeva arvutusi teinud ja need laevad, mis alles on, nende puhul saab olla kõige rohkem juttu 200 töötaja koondamisest.»

«Mida see nüüd täpselt tähendab?» küsib selle peale saatejuht Taavi Libe. «Kust kohalt see number 400 siis tulnud on?»

«Aga nad ei ole meile selgitanud seda, nad on saatnud ainult ametikohtade numbri ja meil on kaks nädalat aega nendega konsulteerida,» sõnab Lember. «Saadamegi pärast eile valminud analüüsi neile küsimused, et kas neil on plaanis veel mingi laev liinilt maha võtta, sest nende olemasolevate laevade puhul on vaja teenindajaid vähemalt kuskil 1050, kui mitte arvestada reservi.»

«Kinnitan julgelt, et 400 inimese koondamisest, kui rohkem laevu ära ei anta, ei ole üldse võimalik juttu rääkida,» ütleb Lember.

«Ehk on keegi lihtsalt numbriga eksinud?» uurib saatejuht Kirke Ert.

«Pigem peab küsima Tallinki kui tööandja käest, miks ja mis eesmärgil selline 400 number õhku visati, ja küsima, et äkki kavatsetakse veel [mõni] olemasolevatest alustest kaugele maale ära saata või ära müüa,» sõnab Lember.

Postimees kirjutas teisipäeval, et võimalik koondamine puudutab Eestis 400 meretöötajat tütarettevõttes Hansaliin OÜ ning Lätis 100 meretöötajat tütarettevõttes Tallink Latvija. Lõplik koondatud töötajate arv selgub läbirääkimiste lõpuks.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles